Aplikacja mobilna połączona z niewielkim urządzeniem typu beacon pozwoli na automatyczne wezwanie pomocy w razie kolizji lub wypadku.

Czytaj także: Jak nowe technologie zmieniają branżę ubezpieczeń?

PZU GO wykorzysta rozwiązania telematyczne

PZU GO to aplikacja telematyczna na smartfona połączona z niewielkim urządzeniem typu beacon przyklejanym na szybie samochodu. Zestaw czujników pozwoli na wykrycie sytuacji awaryjnej i wysłanie sygnału do centrum alarmowego PZU, które skontaktuje się z kierowcą w celu zapewnienia niezbędnego wsparcia.

W przypadku braku możliwości kontaktu, na miejsce wypadku wysłane zostaną służby ratunkowe. Dodatkowo, w ramach programów partnerskich, PZU GO zapewni pakiet benefitów dla kierowców z polisą PZU, a w przyszłości również tańsze polisy komunikacyjne dla najlepszych z nich. Beacon jest samowystarczalny i działa przez trzy lata.

Czytaj także: Telematyka przyszłością rynku ubezpieczeń OC

To kolejny przykład na rozwój branży InsurTech w Polsce. Branża ubezpieczeniowa wprowadza nowoczesne rozwiązania, a sprzedażą polis zajmują się także firmy z innych sektorów gospodarki. Jako przykład można tutaj podać operatora telekomunikacyjnego Play, który kilka tygodni temu uruchomił usługę Play Ubezpieczenia – mobilną platformę do sprzedaży polis. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – Play celuje w rynek InsurTech i uruchamia własną platformę ubezpieczeniową.