Eksperci PZU przygotowali listę siedmiu kluczowych wyzwań z dwóch głównych obszarów, w jakich PZU poszukuje innowacji w ramach programów akceleracji startupów.

Cyfryzacja:

  • Jak zwiększyć automatyzację obszarów obsługi szkód oraz obsługi klienta?
  • Jak zwiększyć cyfryzację w ramach dystrybucji produktów PZU?
  • Jakie rodzaje innowacji można wdrożyć w ramach obszaru inwestycji (np. uczenie maszynowe, robo-doradcy, grywalizacja)?
  • Jakiego rodzaju nowe technologie można wdrożyć w ramach obszaru marketingu celem zwiększenia konwersji z aktywności marketingowych, ulepszenia relacji z klientami oraz zbierania feedbacku od klientów?

Nowe interakcje z klientami:

  • Jak zwiększyć częstotliwość oraz polepszyć jakość interakcji PZU z klientami, włączając w to interakcje online w ramach portalu moje.pzu.pl?
  • Jaki rodzaj usług w obszarze cyber ryzyk możemy oferować dla klientów indywidualnych?
  • Jaki rodzaj usług dodanych skierowanych do wybranych segmentów klientów (np. matek w ciąży lub młodych rodziców) możemy oferować?

– W Grupie PZU stawiamy na innowacje. Wspieramy innowacyjne rozwiązania i pomysły. Pomagamy w ich realizacji, szeroko współpracując z najbardziej prężnymi i kreatywnymi startupami. Program akceleracji MIT Enterprise Forum CEE jest szansą na ich wyłowienie – mówi Doradca Zarządu PZU ds. Analiz Strategicznych Marcin Nowacki.

Grupa PZU zaprasza do współpracy innowacyjne przedsiębiorstwa działające zwłaszcza w trzech obszarach: wykorzystania dużych zbiorów danych, cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami. Jest otwarta na współpracę także ze startupami oferującymi rozwiązania w dziedzinie medycyny – służące diagnostyce, prewencji, profilaktyce zdrowotnej oraz wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w obsłudze pacjentów i usprawnianiu pracy lekarzy.

Zgłoszenia do 8 marca

Do programu akceleracji MIT Enterprise Forum CEE, którego patronem jest PZU, można się zgłaszać do 8 marca 2020, aplikując za pośrednictwem strony internetowej mitefcee.org

– Nasze zaangażowanie w ten projekt to element szerszego programu PZU Ready for Startups, który z powodzeniem realizujemy. Jest wyrazem naszej filozofii, polegającej na wspieraniu talentów i promowaniu nowatorskich pomysłów – tłumaczy Marcin Nowacki. Więcej informacji o ofercie dla startupów można znaleźć na stronie internetowej PZU innowacje.

– W MIT Enterprise Forum CEE otwieramy start-upom drzwi do naprawdę dużego biznesu. Dajemy nie tylko wsparcie i narzędzia, które mają pomóc rozwijać ich firmy, ale często sami pomagamy w pierwszych sprzedażach. Współpraca z PZU, to dla startupów uczestniczących w programie akceleracji ogromna szansa na walidację rozwijanych pomysłów oraz wyskalowanie biznesu – tłumaczy Łukasz Owczarek, Head of Acceleration w MIT Enterprise Forum CEE.

Udana współpraca

W dwóch poprzednich edycjach programu akceleracji MIT Enterprise Forum CEE PZU nawiązało współpracę z ośmioma startupami. Przykładem jest projekt realizowany przez startup Raccoon, którego rozwiązanie służy do rehabilitacji pacjentów przy użyciu technik grywalizacyjnych.

Firma Tensorflight, specjalizująca się w analizie zdjęć satelitarnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przeprowadziła dla PZU analizę kilkudziesięciu tysięcy nieruchomości pod kątem lepszego dostosowania oferty ubezpieczeń budynków rolnych.

Z kolei startup ChallengeRocket zorganizował #challengePZU, a więc nowatorską kampanię rekrutacyjną dla specjalistów IT. Opierała się na stawianiu wyzwań przed kandydatami, by poznać ich umiejętności i odkrywać talenty w obszarze programowania.

Nowoczesność w każdej dziedzinie

Grupa PZU regularnie wprowadza nowoczesne technologie w każdym obszarze swojej działalności. Stworzyła Laboratorium Innowacji, które wspiera innowacyjność i współpracuje ze start-upami. – Mobilność, zdalny dostęp do usług, user experience czy sztuczna inteligencja na trwałe zmieniają branżę ubezpieczeniową. Jako PZU przykładamy wielką wagę do tego, żeby klienci mogli coraz więcej spraw załatwić szybko i sprawnie bez wychodzenia z domu – mówi Dyrektor ds. Innowacji Marcin Kurczab.

PZU jest pierwszym ubezpieczycielem w Polsce, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do obsługi szkód komunikacyjnych. Ponad ćwierć miliona operacji miesięcznie jest w Grupie PZU wykonywanych przez roboty, które usprawniają obsługę klientów i zapewniają im szybszą wypłatę odszkodowań. Dzięki innowacyjnej usłudze, tzw. videoinspekcji, oględziny szkód zostały w PZU uproszczone do minimum. Klienci nie muszą czekać na przyjazd rzeczoznawcy. Mogą sami zdalnie przeprowadzić oględziny swoim smartfonem.

We współpracy z Ministerstwem Zdrowia Grupa PZU realizuje też innowacyjny na światową skalę projekt „Opaska życia”. To niewielkie, zakładane na rękę urządzenie, które monitoruje parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny w sytuacjach zagrożenia. Oparta na telematyce usługa PZU GO służy z kolei ratowaniu ofiar wypadków drogowych. Montowane w aucie urządzenie rejestruje wstrząsy, mogące świadczyć o wypadku i automatycznie wzywa pomoc. – Wprowadzane przez nas nowoczesne technologie służą więc nie tylko wygodzie klientów, ale też ratowaniu ludzkiego życia – podkreśla dyrektor Kurczab.