Nowa jakość afiliacji. Czyli o rebrandingu i planach aff44 [WYWIAD]

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Fintech
Opublikowano: 15 października 2019, 07:00 Aktualizacja: 15 października 2019, 22:46

Sieć afiliacyjna Affiliate44 należąca do Grupy LOANDO przeszła rebranding. Pod nowym brandem aff44, sieć zapowiada zmiany nie tylko w aspekcie wizualnym, ale też w dotychczasowym funkcjonowaniu. O powodach rebrandingu, wprowadzonych zmianach i planach na przyszłość mówi Rafał Szunejko, Head of Affiliate Marketing w aff44.

Rafał Tomaszewski: Cześć. Myślę, że na początek warto wyjaśnić czym zajmuje się aff44. Co możesz powiedzieć o Waszej działalności?

Rafał Szunejko: Cześć. aff44 to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych sieci afiliacyjnych w branży finansowej. Jesteśmy łącznikiem pomiędzy Reklamodawcami, czyli podmiotami oferującymi swoje produkty, a Wydawcami, którzy promują te produkty online, docierając do bezpośrednich klientów.

Dostarczamy niezbędnych narzędzi oraz wsparcie techniczne. Wszystko po to, by cały proces afiliacyjny przebiegał bez zarzutu i generował istotne zyski dla obu stron.

R.T.: A co wyróżnia Waszą ofertę na tle konkurencji?

R.S.: W aff44 skupiamy się na branży finansowej, a w szczególności na pożyczkach pozabankowych. Dzięki takiej ścisłej specjalizacji nasze działania są ukierunkowane na rozwój w jednym, konkretnym kierunku.

Mamy bogatą ofertę kampanii finansowych, kierowanych na rynek polski, hiszpański, czeski, ukraiński oraz rosyjski. Nasze stawki są jednymi z najwyższych na rynku. Akcje specjalne, konkursy oraz promocje dla Wydawców sprawiają, że nasza oferta jest jeszcze bardziej atrakcyjna.

To, co wyróżnia aff44 spośród innych sieci, to także błyskawiczne płatności. Wydawcy nie muszą oczekiwać na swoje pieniądze. Faktury, które otrzymujemy od Partnerów są opłacane w ciągu maksymalnie 3 dni.

Wychodząc naprzeciw potrzebom Wydawców, opracowaliśmy narzędzia ułatwiające ich pracę. Stworzyliśmy nowy panel, w którym łatwo odnaleźć wszelkie niezbędne dane i statystyki. Dzięki temu w naszej sieci nawet początkujący Wydawca może szybko rozpocząć działania dzięki narzędziom takim jak kreator stron czy widgety w formie gotowego kodu do użycia na stronie. Udostępniamy również specjalną aplikację mobilną aff44, która ułatwia Wydawcom kontrolę zarobków i planowanie działań z poziomu smartfona, w dowolnym miejscu i czasie.

R.T.: Rozumiem. W takim razie co sprawiło, że zdecydowaliście się na rebranding? Potrzebowaliście świeżego otwarcia?

R.S.: Wewnątrz naszej spółki w ciągu ostatniego roku zaszło naprawdę wiele zmian. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na wewnętrzne odświeżenie struktur, a także zmianę wizerunkową. Tą zmianą chcemy zaznaczyć wyraźną granicę pomiędzy dotychczasowym sposobem funkcjonowania sieci Affiliate44, a nową misją wyznaczoną przez aff44.

Zmiana brandu z Affiliate44 na aff44 to nie tylko zmiana nazwy i logotypu naszej marki, ale też nowa strona internetowa, nowy panel Wydawcy, aplikacja mobilna dla Wydawców oraz planowana ekspansja na rynki zagraniczne.

R.T.: Co ta zmiana oznacza dla Waszych klientów? I co nowego oznacza dla samej firmy?

R.S.: Dokonaliśmy zmiany brandu na aff44 by podkreślić, że wychodzimy naprzeciw potrzebom partnerów z nową, lepszą jakością współpracy, w której najważniejsze są dla nas trzy wartości: ambicja, transparentność i profesjonalizm.

Ambicja – ponieważ dążymy do zapewnienia naszym Partnerom jak najlepszych warunków, narzędzi i technologii, które ułatwią i usprawnią pracę. To właśnie dlatego stworzyliśmy między innymi nowy panel Wydawcy oraz aplikację mobilną aff44 app.

Transparentność – ponieważ deklarujemy przejrzystość działania i oferujemy jasne zasady współpracy. Używamy powszechnie znanego, zewnętrznego systemu HasOffers, w którym każdy Wydawca może sprawdzić swoje wyniki.

Profesjonalizm – ponieważ nasz zespół skupia specjalistów performance marketingu. Oferujemy profesjonalne doradztwo, chętnie dzielimy się naszą wiedzą i udzielamy naszym Partnerom wszelkich niezbędnych informacji i wskazówek.

Nie da się ukryć, że rebranding to także spora zmiana dla pracowników. W związku z rozwojem spółki, zatrudniliśmy w ostatnim czasie nowych Account Managerów, a w dalszej perspektywie ekspansji zagranicznej liczba osób w zespole będzie dalej rosła.

R.T.: W takim razie jak Twoim zdaniem rysują się perspektywy branży afiliacyjnej w kontekście finansów?

R.S.: Moim zdaniem marketing afiliacyjny w branży finansowej ma się dobrze i wszystko wskazuje na to, że wciąż będzie się rozwijał. Jeśli chodzi o polski rynek pożyczkowy, to bez wątpienia duży wpływ na jego funkcjonowanie będzie miała tak zwana ustawa antylichwiarska, której projekt został złożony do notyfikacji Komisji Europejskiej.

Jeśli proponowane przepisy zostaną przyjęte, to uderzą głównie w chwilówki. Wszystko przez ustalony w ustawie limit kosztów dodatkowych pożyczki na maksymalnie 45% w przypadku pożyczek ratalnych i 20% w przypadku chwilówek.

Nie oznacza to jednak definitywnego upadku sektora pożyczkowego, a raczej jego przeobrażenie. Klienci coraz chętniej korzystają z usług pożyczkowych online, zaufanie odbiorców do rozwiązań fintechowych rośnie, a to przekłada się na wyniki afiliacyjne w tej branży.

R.T.: Skoro wspomniałeś o potencjalnych zmianach na rynku, to muszę zapytać także o to co już się zmieniło w ciągu ostatnich lat. Jak ewoluowała ta branża?

R.S.: Nie ulega wątpliwości, że rynek jest dynamiczny. Firm pożyczkowych jest zdecydowanie więcej niż kilka lat temu. Częściej zatem inwestują one w promowanie swoich produktów przez afiliację. W związku z tym na przestrzeni ostatnich kilku lat nasza oferta kampanii znacznie się powiększyła.

Rośnie liczba Wydawców, powstają nowe porównywarki, pojawiają się nowe podmioty, zarówno firmy, jak i indywidualni użytkownicy, którzy z afiliacji finansowej uczynili swój zawód. Konkurencja jest naprawdę duża, ale jesteśmy z tego zadowoleni.

R.T.: Czy w takim razie rozwój sektora FinTech można określić katalizatorem dla Waszej działalności?

R.S.: Zdecydowanie. Rozwiązania fintechowe są coraz popularniejsze wśród pożyczkobiorców. Stają się wręcz normą. Obecnie, żeby wziąć pożyczkę, wystarczy smartfon i połączenie z Internetem – to jest po prostu wygodne i klienci chętnie z tego korzystają. To z kolei daje pole do rozwoju marketingu afiliacyjnego. Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Dobrym przykładem mogą być lendtechy, czyli firmy, dzięki którym czynnik ludzki w procesie przyznawania pożyczek jest ograniczony do minimum. Tego typu innowacje umożliwiają lepszą i szybszą weryfikację zdolności kredytowej potencjalnego klienta, a dzięki temu wzrasta też jakość usługi. Każda innowacja w sektorze FinTech, która powoduje ulepszenie działania firm oferujących usługi finansowe, przekłada się na ich lepsze wyniki afiliacyjne.

R.T.: Jakie cele stawiacie sobie po rebrandingu? Jakie plany ma aff44 na najbliższe miesiące?

R.S.: W planach mamy przede wszystkim poszerzanie naszej oferty – zarówno jeśli chodzi o rynek polski, jak i rynki zagraniczne. Mamy już dostępne kampanie promocyjne skierowane na Hiszpanię, Czechy, Ukrainę, Rosję i USA. Chcemy, żeby było ich coraz więcej i do tego dążymy.

Oprócz tego, będziemy wzbogacać ofertę kampanii, nie tylko o pożyczki pozabankowe, ale też karty kredytowe, ubezpieczenia czy faktoring. Mamy już kampanie w tych kategoriach, ale dążymy do tego, żeby było ich jeszcze więcej. Finanse są naszym podstawowym obszarem działania, ale chcemy, żeby nasza oferta była jak najpełniejsza i jak najbardziej różnorodna.

Chcielibyśmy też jak najbardziej ułatwić pracę naszym Wydawcom. Mamy nową stronę, nowy, przejrzysty panel i aplikację mobilną dla Wydawców. Wszystkie narzędzia będziemy udoskonalać i wyposażać w dodatkowe, przydatne funkcje.

R.T.: Dziękuję za rozmowę.

R.S.: Dziękuję.

Z Rafałem Szunejko rozmawiał Rafał Tomaszewski.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

rebrandingu-planach-aff44