Polski Standard Płatności uruchomił nową funkcjonalność w systemie BLIK – wpłacanie gotówki we wpłatomatach. Usługa jest dostępna od czerwca w około 750 urządzeniach w całej Polsce. Nie tylko BLIK podzielił się swoimi danymi. Wczoraj informacje o kartach płatniczych w I kwartale 2017 r. zaprezentował też Narodowy Bank Polski.

Kilka tygodni temu mieliśmy też okazję porozmawiać z prezesem Polskiego Standardu Płatności, Dariuszem Mazurkiewiczem. Zachęcamy do zapoznania się z wywiadem – BLIK nie jest Fidget spinnerem płatności. Wywiad z Dariuszem Mazurkiewiczem z PSP

Rekordowy BLIK

7 mln transakcji BLIK - wzrosty w każdym kwartale.

W drugim kwartale 2017 r. Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie ponad 4,2 mln razy, a w sklepach stacjonarnych prawie 500 mln razy. Ponadto wykorzystując BLIKA, wypłacili gotówkę z bankomatów ponad 1,9 mln razy i zrobili 335 tys. przelewów na numer telefonu. Łącznie było to ponad 6,9 mln transakcji, czyli średnio 76 tys. dziennie.

– Mamy za sobą kolejny rekordowy kwartał i zarazem półrocze. BLIK jest standardem płatniczym, który zdobywa popularność wśród coraz większej grupy Polaków – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. – Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku wzrosły o 20 proc., a w stosunku do drugiego kwartału 2016 roku aż dziesięciokrotnie – dodaje. Płatności w internecie, zarówno przez strony www jak i aplikacje mobilne stanowią obecnie 61 proc. wszystkich transakcji BLIK.

W pierwszym półroczu 2017 r. średnia kwota transakcji BLIKIEM w internecie wyniosła 81 złotych, natomiast średnia wypłata z bankomatu to ok. 300 złotych. Wysokość średniej płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym wyniosła 48 złotych.

Sieć akceptacji BLIKA ciągle się rozszerza

Internauci pokochali e-zakupy BLIKIEM.

Na koniec czerwca 2017 r. BLIK był dostępny w dla klientów Alior Banku, Banku Millenium, Banku Zachodniego WBK, ING, mBanku, PKO Banku Polskiego, Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-mobile Usługi Finansowe. BLIK obejmował swoim zasięgiem 4,5 mln użytkowników w Polsce.

– W drugim kwartale liczba zarejestrowanych aplikacji mobilnych z dostępem do BLIKA wzrosła o 18 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału – podkreśla Dariusz Mazurkiewicz.

Patrząc na powyższe dane potwierdza się to, o czym ptaszki ćwierkają już od jakiegoś czasu. BLIK odpuścił walkę o POS-y i płatności w tradycyjnych sklepach. Ciężko było wygryźć wygodniejsze transakcje kartami, albo smartfonem. Kody BLIK okazują się jednak niezwykle przydatne przy wypłacaniu pieniędzy z bankomatu i i płatnościach w Internecie. Coraz większą popularnością cieszą się również przelewy pieniędzy znajomym na numer telefonu.