Tego dnia przychody w e-sklepach wyniosły 189 proc. w porównaniu do średniej ze wszystkich piątków roku, a liczba transakcji była większa o 178 proc. Klienci najchętniej dokonywali transakcji tuż przed godziną 22. 
Czytaj także: „Wtorki z Mastercard” w Multikinie z biletami w supercenach

Black Friday i Cyber Monday – rekordowe zyski dla sklepów

Z kolei Cyber Monday to zwykle przedłużenie wzrostów związanych z Black Friday. Poniedziałkowy ruch na internetowych wyprzedażach niemal dorównał tym piątkowym i przebił o połowę zeszłoroczny Cyber Monday.

Dzień zakończył się wzrostem liczby transakcji o 43 proc. oraz zwiększeniem przychodów o blisko 48 proc. w porównaniu do typowego poniedziałku w ciągu roku. Co ciekawe największa liczba zamówień pojawiłą się o godzinie 15.

– Z roku na rok rośnie popularność Black Friday i Cyber Monday wśród klientów i wśród sprzedawców. Sklepy szykują specjalne oferty, intensyfikują działania promocyjne i przygotowują strony na zwiększony ruch trwający kilka dni – mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper.

– Najlepiej sprzedające sklepy na platformie Shoper wykorzystały swój moment i zyskały nawet dwudziestokrotne wzrosty przychodów w porównaniu do zwykłego dnia sprzedaży. – dodaje.