W poprzednim miesiącu użytkownicy zalogowali się do aplikacji IKO ponad 44 mln razy. Zgodnie z danymi PKO Banku Polskiego klienci posiadają na swoich smartfonach już ponad 2,8 mln zainstalowanych aplikacji IKO. Co ciekawe pierwsze 50 milionów transakcji w IKO wykonano w ciągu ponad 4 lat, a kolejne 50 mln w zaledwie 8 miesięcy. Na liczniku aplikacji IKO jest ponad 113 mln transakcji – od startu apki w 2013 roku.

PKO Bank polski zapowiada, że w najbliższych miesiącach w aplikacji IKO pojawi się możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej, możliwość zakupów biletów komunikacji miejskiej, opłacenia parkingu, mobilna autoryzacja, a także ubezpieczenia komunikacyjne.

Ponad 44 mln logowań do aplikacji IKO PKO Banku Polskiego

Wracając do wyników – w każdym miesiącu za pośrednictwem IKO użytkownicy realizują  około 7 milionów transakcji mobilnych. Co nie powinno dziwić, najbardziej aktywnie bankują osoby młode, w wieku 25-34 lata. Więcej na temat szczegółowych wyników aplikacji IKO można przeczytać tutaj.

Niestety w największym polskim banku wciąż nie zadebiutowały płatności Apple Pay. Pierwotnie miały pojawić się do końca września, a PKO Bank Polski zapewnia, że termin zostanie dotrzymany. Na razie klienci mogą korzystać chociażby z płatności HCE, Google Pay, czy Garmin Pay.

W samej aplikacji IKO pojawiły się ostatnio takie funkcje, jak powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, możliwość uruchomienia rachunku z poziomu apki, skanowanie faktur – także tych bez kodu QR (dzięki współpracy ze startupem NuDelta), czy obsługę karty wielowalutowej.

Na koniec warto także wspomnieć o planowanym wykorzystaniu technologii blockchain do rozwiązania problemu trwałego nośnika. Już niedługo klienci PKO Banku Polskiego mają otrzymać wykaz zmian w regulaminie drogą elektroniczną. Wcześniej tego typu komunikaty były dostarczane listownie, wraz z płytą CD. Więcej na temat wykorzystania blockchainu w największym polskim banku można przeczytać tutaj.