Revolut poinformował o wdrożeniu nowej funkcji w ramach Revolut Business. Z usług dla biznesu w Revolut korzysta już 500 tys. firm, z tego 10 tys. w Polsce. Revolut Business zdobywa popularność i jest ewidentnie w trendzie wzrostowym – warto to odnotować.

Teraz fintech wdraża kolejne rozwiązanie, które ma ułatwić prowadzenie firmy. Mowa o funkcji Wydatki, dzięki której przedsiębiorcy mogą teoretycznie zwiększyć kontrolę nad kosztami i poukładać procesy w firmie. Do tego właściciele firm mogą udostępnić swoim pracownikom firmowe karty debetowe i teoretycznie nie martwić się o nierozliczone płatności i zgubione paragony. Jak utrzymuje Revolut, takie działanie w tle to korzyść też dla pracowników, którzy zaoszczędzą czas na dokumentowaniu rozliczeń.

– Dzięki funkcji Wydatki, przedsiębiorcy otrzymują błyskawiczny wgląd w finanse i rozchody. Właściciele firmy mogą otrzymywać notyfikacje o wydatkach w czasie rzeczywistym, ustawiać limity wydatków oraz blokować i zawieszać karty firmowe. Wątpliwe transakcje można przejrzeć z poziomu aplikacji na telefonie.Pracownicy nie powinni mieć kłopotu z rozliczeniem wydatków. Pomogą im w tym automatyczne przypomnienia o potrzebie zapisania paragonu po każdej płatności. Aplikacja Revolut oszczędzi im czasu oraz manualnej pracy, sczyta paragon i powiąże go z odpowiadającą mu transakcją. Teraz, gdy tak wiele płatności odbywa się online, przedsiębiorcy mogą przekierowywać potwierdzenia zapłaty na konto Revolut Business mailem lub zapisywać je w formie pliku. Nowa funkcja kategoryzacji rozpozna, które wydatki się powtarzają i tematycznie je uporządkuje, osobno “transport”, “subskrypcje” etc. Następnie, księgowy może sprawdzić czy wszystko się zgadza – czytamy w informacji prasowej Revoluta.

Co nowego oferuje Revolut Business?

Z funkcji Wydatki mogą skorzystać klienci posiadający jeden z płatnych planów Revolut Business – wystarczy, że wejdą w zakładkę Menu na swoim koncie firmowym, a następnie wybiorą pole “Wydatki”. Klienci mogą już korzystać z predefiniowanych kategorii i stawek podatkowych, lub konfigurować je stosownie do przyjętej metody księgowej.

– Narzędzie redukuje godziny spędzone przez menedżerów ds. finansów na prowadzenie ksiąg a pliki mogą być łatwo pobrane jako CSV i wykorzystane na dowolnym zewnętrznym programie księgowym. W przypadku klientów korzystających z platformy księgowej Xero, możliwe jest połączenie jej bezpośrednio z kontem Revolut Business – czytamy w informacji prasowej.

Revolut idzie w biznes

Automatyzacja w księgowości to dzisiaj musi have nawet w małej firmie. Inaczej można utonąć w papierach i przepisach. Z resztą digitalizacja daje nam kontrolę w zasadzie w czasie rzeczywistym. Z informacji udzielonych przez Revoluta wynika, że fintech rozwija się w tym kierunku.

Umówmy się, że nie jest to pionierska innowacja, bo usługi księgowości online czy też kontroli wydatków w kartach służbowych są powszechne w tradycyjnej bankowości. To co natomiast jest istotne to wieść, że Revolut planuje bardzo ekspansywnie wejść w obszar rozwoju usług dla firm, co powinno być sygnałem dla konkurencji. Dzisiaj Revolut Business ma 10 tys. klientów w Polsce, czyli niewiele, ale za trzy lata może to być 200 tys., a to już spora grupa przedsiębiorców. Zwłaszcza, że spółka ma ambicje i jeśli chodzi o skalowanie działalności, to nie można im odmówić sprawności – 15 mln klientów na całym świecie, z tego 1 mln w Polsce – to jest duże osiągnięcie jak na fintech.