Najnowszy raport Revolut na temat fraudów pokazuje, że na platformach Meta inicjowanych było 62% wszystkich scamów zgłaszanych przez klientów Revolut w pierwszym półroczu 2024, to mniej więcej tyle samo co w drugim półroczu 2023 roku (64%), co oznacza brak istotnej zmiany.

Revolut wzywa Meta do finansowego wsparcia ofiar oszustw

Globalnie platformą social mediową gdzie oszustwa były inicjowane najczęściej był Facebook (39%), drugą z kolei platformą był WhatsApp (18%), a trzecią Telegram (12%). W Polsce platformą social mediową gdzie oszustwa były inicjowane najczęściej był Facebook (38%), drugą z kolei platformą był Telegram (25%), a trzecią WhatsApp (15%)

Revolut wzywa Meta do udziału w finansowym wsparciu ofiar oszustw w social mediach. Zdaniem Revolut, propozycja Meta odnośnie wymiany danych z bankami, to za mało by zatrzymać globalną plagę oszustw w social mediach.

Revolut ogłosił dziś II edycję raportu na temat bezpieczeństwa konsumentów i przestępczości finansowej, który analizuje oszustwa zgłaszane przez klientów w pierwszej połowie 2024 r. Raport miał potwierdzić, że na platformach Meta inicjowanych było większość spośród wszystkich scamów zgłoszonych przez klientów Revolut w pierwszej połowie 2024 r. (62%). To odsetek podobny jak w drugim półroczu 2023 r. (64%), co oznacza brak istotnej zmiany.

Revolut wyraził zaniepokojenie tym, że propozycja Meta, dotycząca wymiany danych z brytyjskimi bankami, jest narzędziem niewystarczającym, by położyć tamę globalnej pladze oszustw w social mediach:

  • Nacisk położony jest na instytucje finansowe, by dostarczały dane o oszustwach na platformach Meta. Zdaniem Revolut, to Meta powinna przeznaczyć większe środki na monitorowanie własnych platform.
  • Propozycja Meta dotyczy jedynie Wielkiej Brytanii, tymczasem plaga oszustw w social mediach urosła na skalę globalną i uderza zarówno w konsumentów jak i firmy.
  • Brak deklaracji odnośnie udziału Meta w finansowym zadośćuczynieniu szkód poniesionych przez ofiary scamów promowanych w social mediach, mimo potencjalnych zysków z takich reklam.