W ramach akcji „Pomaganie jest fajne”, każdego dnia na uczestników czekać będą nowe zadania. Za ich wykonanie przyznawane będą punkty – odznaki, a najbardziej wytrwali zostaną nagrodzeni. Chatbot jest dostępny na profilu banku na Facebooku. BGŻ BNP Paribas chwali się, że maszyna potrafi prowadzić rozmowy jak prawdziwy człowiek, przez co nawet nie zorientujemy się, że rozmawiamy z robotem.

Chatbot z ludzką twarzą. Podejmij wyzwanie BGŻ BNP Paribas

Osoby, które zechcą pochwalić się podjęciem wyzwania i realizacją jego kolejnych elementów – dzięki specjalnej nakładce na zdjęcie profilowe na Facebooku – będą mogli w łatwy sposób poinformować o tym znajomych i być może zainspirować do działania kolejne osoby.

W ten sposób bank chce zachęcić do pomagania innym i wypracować „nawyk pomagania”. Właśnie z tą myślą BGŻ BNP Paribas przygotował swojego specjalnego chatbota, który ma dzień po dniu motywować do troski o innych. Ludzie spędzają coraz więcej czasu patrząc w ekran swojego smartfona i nie zauważają tego co dzieje się dookoła nich – dlatego przy użyciu chatbota (dostępnego z poziomu smartfona) bank chce skłonić użytkowników do uniesienia głowy i spojrzenia na otaczający nas świat.

Bank BGŻ BNP Paribas zainicjował akcję „Pomaganie jest fajne!” na początku grudnia. W ramach prowadzonych działań zaangażował się w partnerstwo strategiczne ze Szlachetną Paczką, które obejmuje nie tylko wsparcie finansowe, ale również pomoc pracowników-wolontariuszy. W tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki wzięło udział 2 000 pracowników banku, co stanowi rekord pod względem zaangażowania osób z jednej firmy.