Partner serwisu Visa dla biznesu

Roboty rejestrują pacjentów w warszawskim szpitalu

Fintek
Fintek
#Koronawirus#Sztuczna Inteligencja
Opublikowano: 11 maja 2020, 13:56 Aktualizacja: 11 maja 2020, 13:58

Roboty pomagają przyjmować pacjentów na izbie przyjęć w jednym z warszawskich szpitali. Firma, która je opracowała, notuje trzykrotność obrotów w porównaniu z czasami przed pandemią. Roboty pracują 24 godziny na dobę. Na wdrożenie takiego rozwiązania czeka ok. 90 placówek medycznych w całej Polsce.

robot

#roboty_dla_szpitali

To akcja Rhenus Data Office – firmy, która specjalizuje się w automatyzacji m.in. procesów biznesowych oraz obiegu dokumentów. Roboty pomagają zbierać dane niezbędne do rejestracji pacjenta. Dzięki udostępnieniu zdalnych formularzy przyśpiesza czas i minimalizuje błędy. Ponadto rejestracja działa 24 godziny na dobę.

Pierwszy taki robot działa już w warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Zakres jego pracy został uzgodniony we współpracy z informatykami z placówki medycznej. Robot rejestruje pacjentów w systemie szpitalnym, weryfikuje dane, ale co szczególnie istotne w czasie pandemii, ogranicza kontakt osobisty między ludźmi do minimum.

Robotyzacja jednego szpitala w zakresie, który proponuje firma, to w normalnych, rynkowych warunkach koszt zaczynający się od kilkudziesięciu tysięcy złotych na rok. W ramach akcji firma ograniczyła licencję, a cena za wdrożenie i utrzymanie jednego robota na rok została obniżona do 4 tys. zł.

Robot w szpitalu, jak to działa w praktyce?

Robot usprawnia system rejestracji pacjentów. Przed pierwszym zaplanowanym i potwierdzonym przyjęciem na oddział, pacjent wypełnia elektroniczny formularz. Może to zrobić zdalnie np. z domu. Formularz jest weryfikowany przez robota. Dane są wprowadzane do systemu szpitalnego (co ważne, dane mogą być pobierane z także z pisma odręcznego). Pobieranie i analiza danych może działać 24 godziny na dobę.

Roboty pracują też dla kurierów

Spośród branży, które w minionych tygodniach wykazały szczególną aktywność i zainteresowanie automatyzacją jak największej ilości procesów, są firmy kurierskie. Ich wzmożona aktywność, efekt przeniesienia znaczącej części handlu do sieci, to jednoczesny wzrost ilości reklamacji, sprawozdań oraz kluczowe zarządzanie najbardziej kosztochłonnym, ostatnim etapem dostawy produktu, to obszary gdzie robotyka okazuje się pomocna. Automatyzacja może mieć znaczenie również dla telekomów oraz branży BPO/SSC. Wszędzie tam, gdzie praca zdalna i ograniczenie obiegu papierowych dokumentów okazują się źródłem efektywności.

 


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

roboty-rejestruja-pacjentow-w-warszawskim-szpitalu