– Sprzedaż jest możliwa 24h na dobę, a sama transakcja zakupowa zajmuje kilkanaście sekund. Wystarczy wybrać produkty oraz zrealizować płatność w formie bezgotówkowej, na dedykowanym terminalu płatniczym. Kiosk samoobsługowy ma dwie ściany przeznaczone do sprzedaży. Na każdej ze ścian zainstalowano osobny terminal płatniczy, tak by maksymalnie usprawnić sprzedaż – wyjaśnia Tomasz Iwanicki, Kierownik Działu Rozwoju  i Utrzymania Sieci RUCH.

Pierwszy samoobsługowy kiosk Ruchu w Warszawie

Kiosk samoobsługowy jest przystosowany do sprzedaży świeżo mielonej kawy oraz herbaty, przekąsek, słodyczy i napojów oraz oferty produktów z kategorii higienicznej. Placówka jest otwarta całodobowo. Na klientów mają czekać specjalne akcje promocyjne oraz atrakcyjne propozycje cenowe.

Do kiosku na bieżąco będą dostarczane świeże produkty oraz zapewniany będzie serwis urządzeń oraz samej infrastruktury. Przy automacie do parzenia kawy zamontowany będzie dozownik z płynem dezynfekcyjnym, tak aby możliwe było zapewnienie odpowiedniego standardu bezpieczeństwa transakcji – czytamy w komunikacie.

Ruch ma nadzieję, że już niedługo będzie mógł zwiększać sieć samoobsługowych kiosków. System płatniczy zainstalowany w takiej placówce pozwala na płatność kartą (także telefonem i zegarkiem) oraz BLIKIEM – nie ma możliwości zapłacenia gotówką.

Podobne rozwiązanie pod koniec zeszłego roku uruchomiła sieć Carrefour – otwierając swój sklep samoobsługowy na warszawskim Tarchominie. Na rynku dostępne są także takie projekty jak bezkasowe placówki Take&Go oraz Bio Family.