Ma się to odbywać za pośrednictwem przesłania skanu lub zdjęcia dokumentu tożsamości. Jest to na pewno wygodne z perspektywy klientów, ale czy nie narazi ich na niebezpieczeństwo?

Czytaj także: Korzystasz z przerwy na papierosa? Będziesz musiał ją odpracować

Klienci BGŻ BNP Paribas samodzielnie zaktualizują swoje dane

– Konsekwentnie dążymy do tego, aby nasi klienci mieli dostęp do nowoczesnych i wygodnych usług. Udostępnienie możliwości zaktualizowania danych w systemie bankowości elektronicznej Pl@net ograniczy konieczność realizacji tych czynności w oddziale banku. Pozwoli również zdecydowanie zaoszczędzić czas naszym klientom – mówi Jarosław Mastalerz, menedżer ds. Bankowości Elektronicznej w Banku BGŻ BNP Paribas.

– To bardzo istotne, ponieważ aktualnie Polacy na dużą skalę wymieniają dowody osobiste. Dbamy o to, aby nasi klienci mogli zaktualizować dane w przystępny sposób, a dzięki konsekwentnemu rozwojowi bankowości elektronicznej Pl@net możemy im to ułatwić – podkreśla Jarosław Mastalerz.

W przypadku, kiedy klient nie ma przy sobie skanów może załączyć zdjęcia dokumentu do bankowości elektronicznej Pl@net przy użyciu telefonu komórkowego. Następnie wniosek automatycznie się aktualizuje, a dane po pozytywnej weryfikacji zostają przesyłane do wszystkich systemów banku.

Niestety, ale w sytuacjach gdy klient musi przesłać skan dowodu osobistego często pojawią się obawy. Czy skan dokumentu nie trafi w niepowołane ręce? Czy ktoś nie weźmie potem „pożyczki na dowód” na moje dane? Takie zagrożenie faktycznie istnieje. Wypada mieć tylko nadzieje, że bankowe systemy zabezpieczeń zdadzą egzamin i nie dopuszczą do wycieku danych. Klienci którzy obawiają się takiej formy weryfikacji wciąż mogą poprosić o zmianę danych na infolinii bądź w oddziale banku.