24 sierpnia 2017, 09:00:Ustawa o Kredycie Hipotecznym - Nowe Wymagania Kwalifikacyjne 2017! - Warszawa

Samoobsługowe stanowiska dla klientów PKO BP

Największy polski bank wdraża technologię blockchain.

Do dyspozycji klientów PKO BP, na początek w wybranych placówkach banku, pojawią się pierwsze stanowiska samoobsługowe: dwa w Warszawie i dwa w Jeleniej Górze.

– Stanowiska samoobsługowe z jednej strony podnoszą komfort klientów, z drugiej optymalizują koszty funkcjonowania placówek bankowych – zmniejszają koszty obsługi klientów, obniżają niezbędne zaangażowanie pracowników w realizację operacji, dzięki czemu mogą angażować się w obsługę klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami. Celem prowadzonego pilotażu jest ocena, w jaki sposób urządzenia te usprawnią proces obsługi klienta, sprawdzenie poziomu wykorzystania stanowisk samoobsługowych w naszych realiach. Rozwiązanie to z powodzeniem zostało zastosowane na rynku brytyjskim m.in. w banku Barclays – mówi Zbigniew Jancewicz, kierownik zespołu w Departamencie Sieci i Optymalizacji Procesów.

  • Założenie lokaty, wykonanie przelewu czy wpłata gotówki – to i wiele więcej oferują stanowiska samoobsługowe w oddziałach PKO Banku Polskiego
  • Do wykonania transakcji wystarczy karta debetowa
  • Na początek wystartuje 4 tego typu urządzeń w kilku wybranych placówkach

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał, jaki stwarzają nowe narzędzia, w PKO Banku Polskim prowadzone są projekty, których celem jest przetestowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w wybranych placówkach zanim zostaną wdrożone w całej sieci. Jednym z nich jest projekt Oddziały Laboratoryjne, w ramach, którego został właśnie uruchomiony pilotaż stanowiska samoobsługowego.

Czytaj także: Grzegorz Pawlicki, PKO Bank Polski – dla startupu największą wartością jest współpraca z dużą instytucją

Jak działa samoobsługowe stanowisko od PKO BP?

PKO BP samoobsługowe stanowiska.
Z kas samoobsługowych mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi posiadający karty do rachunku bankowego. Dwa stanowiska samoobsługowe działają w Oddziale 6 i 101 w Warszawie oraz dwa w Oddziale 1 w Jeleniej Górze. Urządzenia zostały wyposażone w ekrany dotykowe oraz dodatkowe oprogramowanie, które pozwala na realizację bardziej skomplikowanych transakcji niż sama wpłata i wypłata gotówki. Pilotaż będzie realizowany w dwóch etapach.

Na początek klienci będą mogli skorzystać z funkcji wpłaty gotówkowej na konto własne, wypłaty gotówki, przelewu między własnymi rachunkami, przelewu na dowolne konto, założenia lokaty, sprawdzenia lub wydruku salda oraz innych operacji dostępnych obecnie w bankomatach.

Czytaj także: Klienci PKO BP rozliczą podatek przez serwisy transakcyjne

Pożyczka w samoobsługowym terminalu

Bankomat Self Serv 80 Series.

W dalszej kolejności użytkownicy będą mogli uzyskać pożyczkę gotówkową, dokonywać wpłat gotówkowych na obce konta, zrealizować przelew do urzędu skarbowego lub ZUS oraz zakładać rachunek oszczędnościowy. Lista dostępnych transakcji będzie sukcesywnie zwiększana. Klient loguje się do urządzenia przy użyciu karty debetowej, z użyciem numeru PIN. Dokumenty dotyczące realizowanych transakcji będą przekazywane na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej. W urządzeniu będzie możliwość uzyskania jedynie krótkich potwierdzeń transakcji, analogicznie jak to ma miejsce obecnie w bankomatach.

Obecnie nowoczesne urządzenia samoobsługowe w PKO Banku Polskim są już standardem, a stanowiska samoobsługowe będą ich uzupełnieniem. Bank dysponuje siecią 3 213 bankomatów w tym 941 wpłatomatów. Jako pierwszy bank komercyjny uruchomił tzw. recyklery, czyli bankomaty z funkcją wpłat z zamkniętym obiegiem gotówki – obecnie funkcjonuje już ponad 240 takich urządzeń, a dalszy wzrost wpłatomatów będzie oparty wyłącznie o recyklery.

W Banku funkcjonuje też 336 wrzutni gotówkowych, z czego większość to innowacyjne wrzutnie on-line, służące do wpłat zamkniętych, czyli zdeponowania w bezpiecznej kopercie środków, które są niemal natychmiast (do pół godziny) księgowana na koncie. firmowym.

Podobnie jak w poprzednich latach, PKO Bank Polski udostępnia w trakcie sezonu wakacyjnego mobilne bankomaty ustawione w wybranych turystycznych miejscowościach: we Władysławowie, Łebie, Helu, Dziwnowie, Międzyzdrojach, Mielnie, Świnoujściu, Ustroniach Morskich, Juracie, Jastrzębiej Górze, Krynicy Morskiej, Jastarni, Karwii, Kużnicy, Pobierowie, Rewalu i Okuninkach n. Jez. Białym. Urządzenia te będą funkcjonowały do końca września.

[PKO BP/RT]
Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone