W całym 2018 Santander zanotował 43% wzrost liczby klientów z Ukrainy rok do roku. Są to najczęściej osoby pracujące, w wieku 20-30 lat oraz studenci wyższych uczelni. Z analiz przeprowadzonych przez Santander Bank Polska wynika, że 80% cudzoziemców (będących klientami banku) do zarządzania finansami osobistymi wykorzystuje głównie aplikację mobilną. Natomiast wybierając bank, szuka takiego, z którym może swobodnie się komunikować w języku ojczystym.

Aplikacja i serwis Santandera po ukraińsku

Nie bez znaczenia jest możliwość wysyłki środków za granicę oraz wymiana walut. Santander podaje, że klienci z Ukrainy najczęściej wybierają Konto Jakie Chcę z Kartą Dopasowaną i różnymi formami płatności. W sumie hiszpańska grupa obsługuje w Polsce już 179 tys. cudzoziemców. Aplikacja mobilna i bankowość internetowa Santander dostępne są już po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku. Ponadto bankowość internetowa dostępna jest także w języku hiszpańskim.

Poza aplikacją i serwisem transakcyjnym ukraińskojęzyczni klienci Santandera mogą korzystać ze specjalnej infolinii, która działa we wszystkie dni robocze w godzinach 8-17. Ukraińcy w swoim ojczystym języku dowiedzą się o szczegółach oferty czy funkcjonalnościach produktów. Po ukraińsku dostępne są także umowy rachunku osobistego, materiały marketingowe oraz strona banku.

Szacuje się, że w Polsce pracuje już kilka milionów obywateli Ukrainy. To bardzo atrakcyjna grupa klientów dla banków działających nad Wisłą, dlatego dostosowują one swoje oferty do ich potrzeb.

/Rafał Tomaszewski