Santander Bank Polska już po rebrandingu

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Santander
Opublikowano: 10 września 2018, 16:54 Aktualizacja: 2 maja 2019, 22:14

Na dzisiejszej konferencji prasowej uroczyście zakończono proces rebrandingu Santander Bank Polska. Zmiana nazwy nastąpiła już w miniony piątek, po wpisaniu jej do Krajowego Rejestru Sądowego.

Przez weekend zmieniono wygląd bankowości elektronicznej i ostatnich placówek banku. Niestety, ale w sklepie Google Play do tej pory nie pojawiła się nowa aplikacja Santander mobile. Prezes banku Michał Gajewski zapewnia, że cały czas trwają rozmowy z Google, a apka pojawi się w sklepie już niebawem.

AKTUALIZACJA – Aplikacja pojawiła się w sklepie Google Play we wtorek rano. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Aplikacji na Androida nie ma, ale trzeba uważać na fałszywki

Podczas poszukiwania nowej aplikacji trzeba uważać na fałszywki, ponieważ w ostatnich tygodniach hakerzy wyjątkowo często umieszczali w Google Play nieprawdziwe aplikacje. W ten sposób przestępcy pozyskiwali dane do logowania do bankowości elektronicznej. Dlatego Santander Bank Polska uczula klientów, aby dokładnie sprawdzali co pobierają ze sklepu z aplikacjami. Nowa apka powinna nazywać się Santander mobile, a na jej logo będzie wyróżnik „PL”. Najlepiej jednak poczekać cierpliwie na aktualizację obecnej aplikacji BZWBK24 mobile.

Sam rebranding to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii polskiego rynku bankowego. BZ WBK był częścią Grupy Santander od 2011 roku i niemal od początku trwały prace nad zmianą nazwy i wizerunku banku. Jak powiedział na dzisiejszej konferencji prezes Michał Gajewski rebranding kosztował około 60-70 mln złotych. Co ważne bank jest także w trakcie przejmowania Deutsche Bank Polska, a cały proces ma się zakończyć pod koniec 2018 roku. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Rebranding BZ WBK – co nowego w ofercie Santander Bank Polska?

Po stronie klientów zmieni się niewiele. Nie będzie konieczności aneksowania zawartych umów, zmiany danych do logowania do e-bankowości, czy zmiany PIN-u do kart płatniczych. Nie trzeba będzie też wymieniać samych plastików, które zachowają swoją ważność zgodnie z datą przedstawioną na karcie. Bez zmian pozostanie także działalność płatności mobilnych, takich jak płatności HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, czy BLIK. Natomiast już w październiku Santander Bank Polska wprowadzi do swojej oferty Fitbit Pay.

Główne zmiany dla klientów to nowy wygląd aplikacji mobilnej i bankowego serwisu transakcyjnego. Zieleń zmieniła się w czerwień, a sam interfejs został przekształcony zgodnie z sugestiami klientów. Więcej na temat nowej aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego Santander Bank Polska można przeczytać tutaj.

Prezes Santander Bank Polska Michał Gajewski zapowiedział, że bank aktywnie pracuje nad wprowadzaniem rozwiązań z obszaru PSD2, także dla klientów indywidualnych. Już w przyszłym roku w mogą pojawić się takie funkcjonalności, jak obserwowania stanu konta w innych bankach z poziomu aplikacji i serwisu transakcyjnego Santandera. Poza tym wciąż rozwijana będzie technologia blockchain, na przykład poprzez aplikację One Pay, która na razie pozwala na ekspresowe przelewy do Wielkiej Brytanii.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

santander-bank-polska-po-rebrandingu-aplikacja-na-androida-pojawi-sie-niebawem