Partner serwisu Visa dla biznesu

Santander Consumer Bank wprowadza Emplobota. Chatbot pomoże w rekrutacji

Fintek
Fintek
#Chatbot#Santander
Opublikowano: 23 stycznia 2020, 11:05 Aktualizacja: 23 stycznia 2020, 12:00

Zainteresowani pracą w Santander Consumer Banku przejdą przez proces rekrutacyjny jeszcze sprawniej. Kandydaci mogą już korzystać z Emplobota – chatbota, który ułatwia i skraca rekrutację. To wygodne narzędzie zarówno dla przyszłych, jak i obecnych pracowników.

SCB_Emplobot

Santander Consumer Bank – bank od kredytów, nawiązał współpracę z polską spółką Emplocity, której rozwiązanie wdrożono już m.in. w Avivie, mBanku i Budimexie.

W procesie rekrutacji pracowników bank wesprze chatbot rekrutacyjny – Emplobot. Rozwiązanie wykorzystuje mechanizmy uczenia maszynowego – dzięki temu chatbot umie odpowiadać na pytania kandydatów równie precyzyjnie, co człowiek. Emplobot potrafi zaangażować się w rozmowę i zapytać o kluczowe informacje. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która potrafi przetwarzać język naturalny (NLP – Natural Language Processing).

Emplobot odpowie o każdej porze dnia i nocy

Kandydaci zainteresowani pracą w Santander Consumer Banku mogą rozpocząć rozmowę z botem z komputera lub dowolnego urządzenia mobilnego, o każdej porze. Co ważne, potencjalny pracownik może przerwać konwersację z Emplobotem i powrócić do niej w wybranym momencie. Chatbot, po rozmowie z kanydatem, tworzy jego wirtualny profil. Następnie dopasowuje go do konkretnej rekrutacji prowadzonej aktualnie w banku. Jeśli kandydat pomyślnie przejdzie ten proces, zostanie zaproszony na spotkanie w siedzibie banku – również za pośrednictwem bota.

 – Już teraz zauważamy pierwsze korzyści z wprowadzenia chatbota od Emplocity. Po pierwsze, oszczędzamy czas już na etapie preselekcji kandydatów. W jednym momencie Emplobot może rozmawiać z ogromną liczbą osób. Do naszych rekruterów trafiają najlepsi kandydaci, którym możemy poświęcić więcej czasu i dokładniej przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną – mówi Anna Dowhań-Kin, dyrektor ds. rekrutacji, szkoleń i rozwoju pracowników w Santander Consumer Banku.

Chatbot zaprosi na rozmowę kwalifikacyjną

Wersja Emplobota wdrożona w Santander Consumer Banku zawiera najnowsze funkcjonalności udostępnione niedawno przez twórców rozwiązania. –  Platforma, z której korzysta Santander Consumer Bank nie tylko dokonuje wstępnej selekcji kandydatów, ale dzięki nowej funkcji “autoinvite”, wysyła również aktywnie zaproszenia do wzięcia udziału w rekrutacji – mówi Krzysztof Sobczak, dyrektor zarządzający w Emplocity. Dzięki temu Santander Consumer Bank może być jeszcze bliżej potencjalnych kandydatów do swojego zespołu.

Rozwiązanie zapewnia wysokie standardy, jeśli chodzi o bezpieczeństwo informacji o kandydatach. Emplobot spełnia wymogi związane z RODO. Dane kandydata pozostają anonimowe do momentu, gdy wyrazi on zainteresowanie spotkaniem z pracownikiem banku.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

santander-consumer-bank-wprowadza-emplobota-chatbot-pomoze-w-rekrutacji