„To nie będzie typowa przerwa w bankowości internetowej i mobilnej” – napisał Santander Bank Polska. Klienci zachowają możliwość wykonywania przelewów oraz dostęp do podstawowych funkcji.  Bank – co zrozumiałe – zastrzega jednak, że nie daje gwarancji ciągłości dostępu do usług. Przypomnijmy, że we wtorek Santander miał awarię, która dosyć mocno poirytowała klientów – czemu dali wyraz w ponad 100 komentarzach na Facebooku.

„Może się zdarzyć, że przez jakiś czas nie będziesz mógł korzystać z bankowości internetowej i mobilnej”.

Przelewy będą realizowane jak w każdy normalny weekend, ale w historii rachunku będą one widoczne dopiero po zakończeniu prac technicznych, czyli prawdopodobnie po godzinie 14-tej w sobotę 24 sierpnia. Kibicujemy, by udało się dochować terminu i obyło bez awarii, gdyż nie jest to takie oczywiste i stosunkowo często prace (nie tylko w Santanderze) przedłużają się lub ich konsekwencją są nieprzewidziane utrudnienia w kolejnych dniach. Każda zmiana technologiczna w tak dużych systemach jak bankowe to wymagająca i trudna operacja.

Fintek poleca: konto FIRMOWE W SANTANDER BANKU – kliknij I załóż

Jakie zmiany wprowadzi Santander?

Klienci będą mogli sami zdefiniować swój login. Obecnie Numer Identyfikacji Klienta składa się z ciągu ośmiu cyfr. Wielu klientów od lat narzeka, że nadany przez bank numer NIK jest dla nich trudny w zapamiętaniu. Od soboty ma to się zmienić – użytkownik będzie mógł logować się przy użyciu samodzielnie utworzonego loginu.

Kolejna zmiana polega na uproszczeniu nazewnictwa. „NIK” zostanie zastąpiony czytelniejszym loginem, a „hasło PIN” krótko słowem „hasło”. Dojdzie też do zmian na pulpicie w interfejsie bankowości elektronicznej. Historia zostanie przeniesiona ze strony lewej na prawą. Po najechaniu kursorem na listę transakcji, klientowi wyświetlą się opcje zwrotu, ponowienia przelewu, pobrania potwierdzenia PDF lub sprawdzenia szczegółów.

Alerty w formie push

Alerty od Santandera dotyczące operacji wykonywanych na rachunku to bardzo przydatna sprawa, ale bywa, że stają się one irytujące. Zwłaszcza, gdy bank zaczyna księgować transakcje i klient musi się zmierzyć z serią sms-ów lub mejli (nierzadko wysyłanych w godzinach wieczornych). W ramach nowości Santander wprowadzi nowe opcje konfiguracji, które umożliwią wysyłanie powiadomień jako push na aplikacji mobilnej – klient będzie mógł ustawić powiadomienia tylko dla konkretnego konta dla płatności powyżej konkretnej kwoty np. 100 zł. Powiadomienia wysyłane na aplikację są bezpłatne.

Ułatwienie dla firm

Santander udostępnia możliwość połączenia usług firmowych z kontem prywatnym. Po zmianach klient będzie mógł w ramach jednego loginu przełączać się z konta firmowego na osobiste i odwrotnie w ramach jednego loginu, hasła i jednego narzędzia autoryzacji. 

Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK) to jeden z największych banków w Polsce. Bank posiada 4,5 mln klientów, z tego ponad 1 mln korzysta z aplikacji mobilnej.

otwórz konto FIRMOWE W SANTANDER BANKU I ZYSKAJ 900 ZŁ PREMII