Porozmawialiśmy przede wszystkim o social mediach w rozwoju biznesu, skupiając się w głównej mierze na serwisie YouTube. „Nie znam ani jednego przypadku firmy, która wykorzystując w sposób przemyślany i długofalowy, obecność w mediach społecznościowych nie osiągnęła dużych albo wręcz spektakularnych korzyści” – mówi Adrian Gorzycki.

YouTube może pomóc w prowadzeniu biznesu

– Jak zwiększyć przychody korzystając z YouTube? Przede wszystkim należy zacząć od zmiany pewnej optyki, która polega na tym, że serwis ten jest wykorzystywany do szeroko rozumianej rozrywki. Według oficjalnego centrum prasowego YouTube w Polsce, dominującą grupą wiekową w serwisie są ludzie między 25, a 45 rokiem życia – czyli dla większości branż jest to pożądana grupa docelowa – zwraca uwagę Adrian Gorzycki.

– YouTube to nie tylko rozrywka. Wychodząc z roli przedsiębiorcy i wchodząc w rolę konsumenta często szukamy na YouTube’ie praktycznych informacji i porad. Badania pokazują, że jeśli mamy możliwość obejrzenia recenzji jakiegoś produktu, lub po prostu poczytania o nim, to 96% osób wybiera wideo – dodaje.

– Jeśli nasza firma obsługuje klientów już od jakiegoś czasu, to bez problemu możemy usiąść, wziąć kartkę i długopis i wypisać 5 lub 10 najczęściej zadawanych pytań przez klientów. Kiedy policzymy ile my i nasi pracownicy inwestują czasu w odpowiedzi na te samy pytania, to szybko dojdziemy do wniosku, że warto to zoptymalizować. Na przykład za pomocą nagrania jednego lub kilku filmów odpowiadających na najczęściej zadawane pytania. W ten sposób damy pracownikom narzędzie, które znacznie ułatwi ich prace, a nam pozwoli na zwiększenie zysków dzięki między innymi lepszej obsłudze klienta – tłumaczy Adrian Gorzycki.

Z Adrianem Gorzyckim rozmawiał Rafał Tomaszewski. Podcast jest dostępny między innymi na Spotfiy, Soundcloud oraz YouTube.

Pozostałe podcasty znajdziecie pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Wersja audio:


Podcast na YT: