Od 22 marca zapraszamy pasażerów korzystających z Punktów Obsługi Klienta do załatwiania spraw zdalnie poprzez Portal Klienta i aplikacje mobilne. W dalszym ciągu do dyspozycji podróżnych pozostaje sieć blisko 800 punktów sprzedaży stacjonarnej, ponad 120 automatów biletowych oraz 10 Punktów Obsługi Pasażera – czytamy w komunikacie Zarządu Transportu Metropolitarnego.

Zarząd Transportu Metropolitarnego ogranicza sieć placówek

Zamówione do 6 marca karty ŚKUP będzie można odbierać w Punktach Obsługi Klienta do 20 marca. 22 marca nieodebrane z Punktów Obsługi Klienta karty zostaną przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Natomiast karty zamawiane po 6 marca będzie można nadal zamawiać z przesyłką do domu (więcej informacji na stronie ZTM) przez Portal Klienta lub odbierać w 10 Punktach Obsługi Pasażerów – wyjaśnia śląski ZTM.

Dla pasażerów, którzy chcą załatwiać sprawy stacjonarnie, przygotowane zostały dwie możliwości: automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera. W automatach biletowych możliwy jest zakup biletu elektronicznego na kartę ŚKUP, zmiana PIN-u karty, doładowanie elektronicznej portmonetki, otrzymanie niespersonalizowanej karty ŚKUP, sprawdzenie stanu karty oraz wyświetlenie ostatnich operacji.

Od początku 2021 roku aplikacja Mobilny ŚKUP zyskała nową funkcjonalność – możliwość zakupu biletów miesięcznych. Aplikacja działa od kwietnia 2020 roku i do tej pory były w niej dostępne jedynie bilet jednorazowe.