W okresie świątecznym 20 użytkowników z najwyższym obrotem na terminalu SoftPOS otrzyma nagrody – akcesoria do telefonu o wartości ponad 300 zł. Aby otrzymać SoftPOSa wystarczy zgłosić chęć udziału na stronie https://softpos.pep.pl/. Co ważne, Polskie ePłatności udostępniają smartfona zarówno nowym przedsiębiorcom, którzy wcześniej nie akceptowali płatności bezgotówkowych, a kwalifikują się do Programu Polska Bezgotówkowa, jak i tym, którzy posiadają już terminale płatnicze.

SoftPOS dla przedsiębiorców o Polskich ePłatności

W przypadku, gdy sklep lub punkt usługowy kwalifikuje się do Programu Polska Bezgotówkowa, z SoftPOSa skorzysta zupełnie za darmo przez 12 miesięcy. Polskie ePłatności nagrodzą przedsiębiorców, którzy osiągnęli w listopadzie najwyższą wartość sumaryczną transakcji wykonanych na terminalu w smartfonie. Pojedyncza nagroda to równowartość ponad 300 zł.

Niestety za pomocą SoftPOSa od Polskich ePłatności można przyjmować transakcje tylko do kwoty 50 złotych – czyli niewymagających podawania PIN-u. Niestety jest to spore ograniczenie. Dlatego na rynku pojawiają się już inne rozwiązania, które niwelują ten problem. Przykładowo eService rozwijał projekt o nazwie LitePOS, który za pomocą specjalnej przystawki, pozwalał akceptować płatności na smartfonie na dowolną kwotę. Ostatecznie eService z Mastercardem postanowili zakończyć pilotaż LitePOSa, a dalsze losy urządzenia nie są znane.

Jeszcze dalej poszła First Data Polska, która wspólnie z Visą i Samsungiem opracowała swojego własnego SoftPOSa – ma on zadebiutować w Polsce jeszcze przed końcem 2019 roku. Urządzenie pozwoli na przyjmowanie płatności na dowolną kwotę z poziomu smartfona, bez konieczności podpinania dodatkowego urządzenia do autoryzacji transakcji. Kod PIN będzie się wprowadzało na ekranie urządzenia mobilnego – smartfona, lub tableta od Samsunga. Więcej na ten temat pisaliśmy w podlinkowanym tekście.