Solidna dawka wiedzy podczas FinTech & InsurTech Digital Congress

fintech-insurtech-digital-congress-2018

Kolejna już V edycja FinTech & InsurTech Digital Congress, potwierdziła, że polskie startupy stają się atrakcyjnymi partnerami biznesowymi. Konferencja odbyła się w dniach 13-14 listopada 2018 roku w The Westin Warsaw Hotel.

FinTech & InsurTech Digital Congress organizowany przez MMC Polska to elitarny szczyt biznesowy, na którym dyskutowane są zagadnienia dotyczące przyszłości sektora finansów i ubezpieczeń.

Tegoroczna impreza zgromadziła 600 uczestników. Swoimi spostrzeżeniami dzieliło się 100 prelegentów i ekspertów fintechów i insurtechów z 13 krajów, m.in. Daniel Daszkiewicz, Marcin Glogowski, Agnieszka Wrońska, Julita Czyżewska, Sigitas Mitkus, Maximilian Schausberger czy Mark Robertson.

Inwestorzy mieli „swoje pięć minut”


Omawiano m.in rolę technologii blockchain i wirtualnych asystentów w dzisiejszym świecie, a także kwestie związane ze sztuczną inteligencją (AI) czy cyberbezpieczeństwem. Rozmawiano także o edukacji oraz tworzeniu i zarządzaniu kulturą organizacji, oczywiście w myśl rozwoju współpracy pomiędzy sektorem bankowym a fintechowym, aby wywołać „efekt synergii” w biznesie.

Kongres rozpoczął się panelem pod hasłem GO GLOBAL! Poprowadzili go przewodniczący rad programowych: Marcin Petrykowski (Managing Director S&P Global) i Witold Jaworski (Co-Founder YU!)  W dyskusji na temat cyfrowego świata finansów wzięli udział m.in. James Hickson (CEO MASH Group), Florian Graillot (Partner at astorya.vc) i Krzysztof Domarecki (twórca Fidiasz EVC).

Podczas jednego z dwóch głównych modułów FinTech Digital Congress szczególnie zwrócono uwagę na taki sposób inwestowania w startupy, żeby obie strony wyciągnęły z tego maksimum korzyści. Sponsorzy otrzymali gotowy pomysł lub produkt do wdrożenia, a twórcy mieli zapewniony czas na przygotowanie projektu oraz wprowadzenie go w życie.

Przyszłość należy do telemedycyny

Jeden z paneli w ramach modułu InsurTech Digital Congress był poświęcony telemedycynie, czyli stosunkowo młodej dziedzinie łączącej w sobie rozwiązania z pogranicza zdrowia i nowoczesnej technologii. Więcej o sukcesach medycznych polskich młodych firm technologicznych pisaliśmy tutaj. W ramach tego panelu wystąpili m.in. prezesi największych korporacji z branży medycznej, tj. PZU Zdrowie, Medicover, Luxmed i Enel-Med.

Poruszono również wątek związany z chatbotami i ich odpowiednikami w procesach rekrutacji w towarzystwach ubezpieczeniowych, np. w Avivie, o czym pisaliśmy tutaj.

Networking ma znaczenie

Najważniejsze na każdym forum jest nawiązywanie relacji biznesowych tworzonych na bazie wspólnych dążeń do celów oraz bezcenna wiedza i edukacja, którą można zdobyć tylko dzięki wymianie opinii oraz myśli. Dlatego istotnym doświadczeniem stał się warsztat „Scale-up for Start-up”, gdzie wyjaśniano, jak tworzyć startup krok po kroku i jakich błędów unikać. Było to bezcenne szczególnie dla młodych wilków biznesu.