IamBot jest botem sprzedażowym, czyli automatycznym sprzedawcą wyposażonym w sztuczną inteligencję, który w konwersacji z klientem samodzielnie prowadzi sprzedaż towarów i usług, rekomenduje nowe zakupy oraz udziela rad odnośnie już zakupionych produktów.

IamBot w portfelu grupy Kogifi

Klienci sklepów wykorzystujących technologię IamBot mogą konwersować z nim przez komunikatory Facebook Messenger, WhatsUp, WeChat czy Viber, a także za pomocą asystentów głosowych Google czy Amazona. W uznanie swojej innowacyjności, IamBot został laureatem nagrody (R)TECH Award (przyznawanej przez stowarzyszenie RILA, zrzeszające liderów sprzedaży detalicznej) jako jeden z najbardziej przełomowych startupów 2018 roku.

– Niezmiernie cieszymy się z finalizacji tej inwestycji, która doskonale wpisuje się w naszą wizję budowy i wspierania startupów, realizujących ideę smart commerce, czyli inteligentnego handlu – mówi Tomasz Gibas, który niedawno objął stanowisko prezesa Kogifi.

– Dzięki IamBot możliwe będzie uzupełnienie naszej oferty, w której znajdują się już rozwiązania z zakresu digital marketing, technologie AI i AR oraz startupy, takie jak rodzimy asystent głosowy. Nasza firma pracuje już nad integracją technologii IamBot z wiodącymi na rynku platformami marketingu cyfrowego i e-commerce – dodaje Jakub Koba, dyrektor techniczny i specjalista marketingu cyfrowego grupy Kogifi.

IamBot będzie działał niezależnie obsługując rosnącą grupę klientów o zasięgu globalnym. Paweł Kołacz, prezes IamBot, seryjny startupowiec, projektant wielu rozwiązań wspomagających sprzedaż retail, dołączył także do specjalnej jednostki R&D skupiającej się nad rozwojem i integracją rozwiązań SMART w Kogifi Consulting Group.

Kogifi/RT