Badanie Juniper Research wykazały, że oszuści targetują klientów, którzy kupują coraz więcej on-line, a sprzedawcy nie są przygotowani, aby temu zapobiec.

Zapobieganie oszustwom, ale nie kosztem wygody

Badania wykazały, że sprzedawcy muszą zaimplementować strategie zapobiegania oszustwom, jeśli nie chcą ponosić strat. Pomoże im w tym AI.

Pomimo tego, że sprzedawcy chcieliby lepszej ochrony przed oszustwami, wzbraniają się przed dodatkowymi utrudnieniami dla klientów podczas zakupów.

-Pomimo tego, że potrzeba bezpieczeństwa jest wielka, duża konkurencja na rynku e-commerce sprawia, że sprzedawcy muszą być pewni, że dodatkowe zabezpieczenia nie sprawią, że klient porzuci koszyk – mówi współautorka badania, Susan Morrow.

Klienci e-commerce są bardzo wymagający co do wygody – pokazuje to również raport ZEN.

Badania wykazały, że najwięcej oszust na rynku e-commerce będzie miało miejsce w Chnach. Może to być nawet 12 miliardów USD. Chiny posiadają ogromny rynek e-commerce i relatywnie mało zabezpieczeń przed oszustwami.