Rzecznik prasowy nie podał bierze udział w tej rundzie, z wyjątkiem potwierdzenia, że są to „w dużej mierze” obecni inwestorzy. Według danych PitchBook, dotychczasowi sponsorzy firmy to ponad 150 inwestorów. Należą do nich General Catalyst, GV, Silver Lake, Atomico, Elon Musk, Salesforce i wielu innych.
Fintech Stripe ma być wart ponad 91 mld dolarów
O planowanej sprzedaży akcji pracowniczych Stripe pisaliśmy kilka tygodni temu. Teraz okazuje się jednak, że wycena fintechu ma być jednak wyższa niż ta wcześniej prognozowana.
Oferta stanowi istotny skok w wycenie firmy w porównaniu z ostatnią sprzedażą akcji rok temu – wtedy została ona wyceniona na 70 mld dolarów. Jednak Stripe nadal nie osiągnął swojej najwyższej wyceny, czyli 95 mld USD z 2021 roku. Fintechowi udało się osiągnąć taką wartość w czasie, gdy sam handel elektroniczny przeżywał boom z powodu pandemii COVID-19. Wtedy Stripe był najcenniejszą prywatną firmą technologiczną na świecie.
Wiadomość od sprzedaży akcji zbiega się w czasie z coroczną prezentacją wyników Stripe. W 2024 roku wolumen płatności miał wzrosnąć do poziomu 1,4 bln dolarów, co stanowi wzrost o 38% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dla porównania Visa podała, że jej wolumen transakcji w 2024 roku wyniósł 13,2 bln USD. Marża, jaką Stripe zarabia na transakcjach (które składają się na wolumen płatności), pozostaje niewielka, a więc działalność fintechu wciąż ma duże możliwości i zarazem konieczność rozwoju.
Stripe dodał również, że jest obecnie używany przez połowę firm z listy Fortune 100, podkreślając, jak bardzo rozwinął się ze startupu współpracującego z innymi startupami do głównego gracza na rynku korporacyjnym.
Dodatkowo Stripe niedawno ogłosił zwolnienie 300 pracowników, jednocześnie planując zwiększenie liczby zatrudnionych do 10 tys. osób do końca roku. Obecnie firma liczy około 8 500 pracowników. Dodatkowo spółka rozszerza swoje inwestycje w marketing. Firma po raz pierwszy zdecydowała się na szeroko zakrojoną kampanię reklamową swojej marki i chce być bardziej rozpoznawalna poza środowiskiem cyfrowym.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Stripe udostępnił swoim sprzedawcom w Stanach Zjednoczonych możliwość przyjmowania płatności w stablecoinie USDC, wydawanym przez Circle. W ciągu pierwszych 24 godzin od wdrożenia takie transakcje mieli zrealizować klienci z ponad 70 krajów. Funkcja „Pay with Crypto” pozwala sprzedawcom akceptować płatności w stablecoinach, które są rozliczane jako waluty fiat na saldzie Stripe.