SumUp to londyński jednorożec, którego początki sięgają 2012 roku. W swojej ofercie dla biznesu ma między innymi mobilne terminale płatnicze, a także narzędzia umożliwiające wystawianie faktur czy wydawanie kart podarunkowych. Teraz fintech chce zawalczyć o klientów indywidualnych i wypuszcza na rynek własną aplikację płatniczą.
Startuje aplikacja SumUp Pay
Darmowa aplikacja od SumUp jest już dostępna dla mieszkańców Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch. Można ją pobrać z App Store oraz sklepu Google Play. Firma deklaruje, że nowi klienci na start otrzymają bonus w postaci punktów o wartości 10 funtów.
Aplikacja powiązana jest z wirtualną kartą Mastercard, którą można płacić online. Użytkownik może ją dodać do usług takich jak Google Pay i Apple Pay. Dzięki temu kartą zapłaci także w sklepach stacjonarnych. Za pomocą SumUp można również dokonywać płatności z użyciem kodów QR oraz przesyłać środki innym użytkownikom.
To co wyróżnia aplikację SumUp Pay to program lojalnościowy ukierunkowany na wspieranie lokalnych biznesów. Użytkownicy za dokonywane transakcje otrzymują w aplikacji punkty, które mogą wymieniać w sklepach i punktach usługowych współpracujących z SumUp.
Co ciekawe, SumUp to jeden z europejskich fintechów, którego wycena została obniżona mimo pozyskania milionów. Niedawno brytyjska spółka otrzymała od inwestorów 590 mln EUR, a jej wartość spadła do 8 mld euro. Jest to mniej niż połowa kwoty, na którą była wcześniej wyceniana.