O przejęciu polskiego Szopi.pl napisał Techcrunch. Warunki transakcji nie są znane, ale wiadomo, że wcześniej Szopi.pl pozyskało 1,7 mln euro od inwestorów.

Przejęcie Szopi.pl umożliwi przyśpieszenie ekspansji włoskiego Supermercato24 na polskim rynku, a następnie dalszej globalnej ekspansji. Pełna integracja obu platform przewidziana jest na początek 2020 roku. Założyciele Szopi.pl dołączą do zespołu Supermercato24, gdzie – jak czytamy w serwisie Techcrunch – skupią się na rozwoju biznesu.

Uberyzacja zakupów online

Supermercato24 to w zasadzie włoski odpowiednik Szopi.pl, czyli startupu umożliwiającego zamawianie zakupów spożywczych w lokalnych supermarketach. Dostawa odbywa się w krótkim czasie, jeszcze tego samego dnia. Działa to trochę jak uber dla zakupów online (uberyzacja ekonomii) – współpracownicy platformy dokonują zakupów wybranych przez klienta produktów, a następnie dowożą mu je do domu i pobierają opłatę za dostawę. W czerwcu 2018 roku firma pozyskała 13 mln euro.

Przejęcie Szopi.pl to dobra wiadomość dla rynku. Widać wyraźnie, że model ma potencjał i spotyka się z zainteresowaniem zachodnich inwestorów. Zachęcamy do wywiadu z Zbigniewem Płuciennikiem CEO Szopi.pl, który przeprowadziliśmy w maju 2017 roku.