– Współpraca z Impera Alfa to ważny krok w rozwoju Szopi.pl. Finansowanie pozwoli nam na dalsze inwestycje, zarówno technologiczne, jak i umożliwiające ekspansję firmy i pojawienie się naszego serwisu w kolejnych miastach Polski – mówi Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl.

Pozyskane środki właściciele Szopi.pl zamierzają zainwestować, m.in. w algorytm, dzięki któremu robiący w imieniu klientów zakupy szoperzy będą otrzymywać zadania w czasie rzeczywistym. – Takie rozwiązanie będzie unikalnym systemem przydziału zleceń, zbliżonym do stosowanych  przez firmy logistyczne. Pozwoli ono znacznie usprawnić system obsługi klienta. W naszym przypadku oznacza to szybsze dostawy zakupów do ich domów – mówi Zbigniew Płuciennik.

– Naszym celem jest wspieranie innowacyjnych start-upów, które mają szansę na komercjalizację. Istotnym czynnikiem, który zdecydował o naszym zainteresowaniu Szopi.pl było to, że firma zamierza inwestować w działalność badawczo-rozwojową. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu wsparciu Szopi będzie rozwijać się równie dynamicznie jak dotychczas – mówi Andrzej Ziemiński, Członek Zarządu Impera Alfa. Impera Alfa to fundusz prowadzący działalność venture capital, współpracujący z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu BRidge Alfa.

Współpraca z Impera Alfa była możliwa, także dzięki doradztwu ekspertów firmy Equity Advisors.

Pozyskanie finansowania jest kolejnym sukcesem osiągniętym przez Szopi.pl w ostatnich tygodniach. Przez najbliższe sześć miesięcy przedstawiciele serwisu korzystać będą ze wsparcia w ramach programu Google. Launchpad Accelerator to międzynarodowy program organizowany przez globalny zespół Google Developers, dla szybko rosnących startupów z potwierdzoną historią sukcesów rynkowych (tzw. scale-ups). W tym roku program po raz drugi objął firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. W tej edycji Szopi.pl jest jedyną polską spółką, która się w niej znalazła.

Szopi.pl to start up, który stawia na technologie. Współtworzy go zespół doświadczonych programistów, po to by uruchomić w Polsce projekt, który w USA i Azji bije rekordy popularności. Wystarczy wspomnieć, że w ubiegłym tygodniu amerykański start-up Shipt został kupiony przez sieć Target za 550 mln dolarów.

Czytaj także: Uber ma już ponad 1,5 miliona użytkowników w Polsce

Jak działa Szopi.pl?

Szopi.pl, umożliwia zrobienie zakupów przez internet ze sklepów, również tych, które nie  prowadzą takiej usługi. Obecnie z takiej opcji mogą skorzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.

Czytaj także: Szopi.pl – czyli zakupy spożywcze bez wychodzenia z domu

Wystarczy wejść na stronę internetową przez przeglądarkę komputera lub smartfona i już można robić zakupy w takich sklepach jak Biedronka, Lidl, Rossmann czy Piotr i Paweł, a od niedawna także Saturn, Media Markt, Empik oraz Smyk. Poza sieciami firma obsługuje także pojedyncze delikatesy czy warzywniaki. Klient robi listę zakupów, a specjalnie przeszkolony Szoper realizuje je w imieniu klienta.

Można zamówić produkty z więcej niż jednego sklepu podczas jednych zakupów. Jeżeli w danym sklepie brakuje czegoś z listy, przedstawiciel Szopi.pl kontaktuje się z klientem i uzgadnia, co kupić w zamian. Klient może także zadzwonić do Szopera, aby wprowadzić zmiany do zamówienia. W ofercie znajdują się także apteki. Wówczas Szoper przyjeżdża dwa razy – po receptę i z zamówieniem. Przed świętami Szopi.pl uruchomiło również usługę dostarczenia wybranego przez klienta prezentu w ciągu godziny od zakupu.

W pierwszym roku działalności Szopi.pl dostarczyło zakupy już ponad 20 000 razy. Firma wypracowuje 5 mln zł obrotu rocznie, zwiększając go średnio o 10 proc. miesięcznie.