Z racji obniżonej odporności są one bardziej narażone na powikłania w przypadku zachorowania na COVID 19. Akcja rozpocznie się 11 marca i potrwa dwa tygodnie.

Model zakupów Szopi polega na wybraniu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony www.szopi.pl produktów z określonego sklepu stacjonarnego. Klienci 60+ zapłacą wyłącznie za produkty, a nie za ich dostawę. Dedykowany, przeszkolony szoper realizuje osobiście zamówienie wybierając najświeższe produkty – np. warzywa i owoce. Później dostarcza zakupy pod wskazany adres, do samych drzwi. Klienci mogą określić przedział godzinowy, który im pasuje – nawet 2 godziny od złożenia zamówienia. Usługa jest dostępna obecnie w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu.

Zakupy w Auchan, Biedronce, Carrefourze i Lidlu

Klienci mogą zamawiać produkty między innymi z sieci handlowych: Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl. Płatności i rozliczenia są dokonywane wyłącznie bezgotówkowo. Aby możliwe było skorzystanie z darmowej dostawy produktów, wystarczy tylko zarejestrować się w serwisie www.szopi.pl lub ściągnąć aplikację szopi na telefon komórkowy z systemem Android lub iOS i podać swój wiek. Akcja jest zaplanowana na 14 dni.

– Nasi szoperzy pracują tak jak dotychczas, realizując zamówienia klientów Szopi.pl. Śledząc doniesienia medialne oraz stronę GIS, staramy się zadbać o ich zdrowie i poczucie bezpieczeństwa. Między innymi z tego powodu nasi szoperzy dokonują wyłącznie transakcji bezgotówkowych. Dzięki temu nie mają kontaktu z gotówką ani nie przewożą jej przy sobie – Anna Podkowińska, Dyrektor Zarządzający Supermercato24 w Polsce.

Szoperzy realizujący zakupy dla klientów Supemercato24 i Szopi otrzymali instrukcję dotyczącą zasad higieny i transportu produktów spożywczych. Informacje te pokrywają się z aktualnymi zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, który rekomenduje częstsze mycie rąk oraz ich dezynfekowanie odpowiednimi środkami, zachowanie co najmniej 1 metra odległości od osób, które kaszlą i kichają oraz kaszel lub kichanie w chusteczkę jednorazową.