Algorytmy potrafią szybciej i dokładniej wykryć więcej nieprawidłowości, oraz potwierdzić, że wszystkie naprawy są realizowane z zachowaniem procedur i standardów przyjętych przez PZU – czytamy w komunikacie. PZU obsługuje rocznie blisko 500 000 szkód komunikacyjnych,
Jak PZU wykorzystuje sztuczną inteligencję?
PZU obsługuje rocznie blisko 500 tys. szkód komunikacyjnych, z czego duża część realizowana jest przy współpracy z warsztatami naprawczymi. Wcześniej ubezpieczyciel przeprowadzał szczegółową weryfikację około 20 proc. spraw (pozostałe 80 proc. zatwierdzano w procesie uproszczonej kontroli). Sztuczna inteligencja umożliwi weryfikację prawie wszystkich szkód obsługiwanych przez firmę.
PZU współpracuje z Tractable od 2018 roku i jest pierwszym ubezpieczycielem w Polsce korzystającym ze sztucznej inteligencji do obsługi szkód w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Jak dotąd technologia została wykorzystana do likwidacji ponad 150 000 zgłoszeń, co stanowi 1/3 rocznego wolumenu, o wartości 1,3 mld PLN. Zastosowane rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę szkód, skracając czas oczekiwania na naprawę pojazdu.
Co oferuje rozwiązania Tractable oferowane przez PZU?
– Jesteśmy zadowoleni nie tylko z sukcesu programu, ale także z faktu, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożyliśmy tę unikalną technologię na taką skalę we współpracy z jedną z czołowych brytyjskich spółek technologicznych. W PZU jesteśmy otwarci na współpracę z młodymi technologicznymi firmami z całego świata – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU, który odpowiada za współpracę ze startupami.
Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i jest przeszkolona na milionach zdjęć i ludzkich decyzji dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania procesem obsługi szkody.
Sztuczna inteligencja Tractable obsłużyła ponad 1 mld szkód komunikacyjnych dla czołowych ubezpieczycieli na świecie, w tym dla Ageas UK, Covéa, największego ubezpieczyciela samochodowego na rynku francuskim, oraz dla Tokio Marine, największego ubezpieczyciela pojazdów w Japonii.