O najnowszych planach AliExpress pisze Gazeta Wyborcza. Chińska platforma zamierza na poważnie zawalczyć o klientów na Starym Kontynencie, a zmiany obejmą także konsumentów z Polski. Ciekawą nowością ma być między innymi tak zwany shoppertainment, czyli koncepcja łącząca w sobie zakupy online i rozrywkę zwraca uwagę GW. Chodzi między innymi o prezentowanie produktów w formie transmisji na żywo, interaktywnych gier, czy filmów.

AliExpress wprowadzi nowości dla klientów w Polsce

Gazeta Wyborcza podaje, że AliExpress chce w tym roku znacząco zwiększyć liczbę produktów z terminem wysyłki do Polski w ciągu maksymalnie trzech dni. Towary będą wysyłane z magazynów w Polsce. Już od wiosny 70% towaru wysyłanego z Chin ma trafiać do klienta w ciągu 15 dni. Kolejna planowana nowość to wprowadzenie możliwości zakupów na raty – informuje Gazeta Wyborcza.

Tym samym AliExpress zamierza zawalczyć o polskiego klienta z Allegro oraz Amazonem, który na początku roku poinformował o uruchomieniu witryny Amazon.pl. Faktycznie skrócenie czasu dostawy może być jednym z najważniejszych czynników, które przekonają konsumentów nad Wisłą do wybrania oferty chińskiego dostawcy. Szczególnie, że obecnie ponad 80% zamówień z Allegro jest dostarczanych w ciągu 1-2 dni.

Alibaba Group, spółka matka AliExpress, planuje również uruchomienie sieci automatów paczkowych w Polsce. Z ogłoszenia umieszczonego w serwisie LinkedIn wynika, że firma poszukuje menadżera do zarządzania siecią maszyn w Warszawie. Alibaba od 2019 roku współpracuje już z InPostem, dzięki czemu zakupu zamówione z chińskiej platformy można odbierać w paczkomatach.

Własne automaty na paczki planuje wprowadzić także inny partner InPostu – czyli Allegro. Niemniej Rafał Brzoska, prezes InPost, stwierdził niedawno, że jest to jedynie dywersyfikacją rynku i nie wpłynie na dotychczasową współpracę. Sam InPost nawiązał z kolei partnerstwo z Amazonem, dzięki czemu zakupy zamówione na Amazon.pl będzie można odbierać w paczkomatach. Na rynku e-commerce w Polsce dzieje się naprawdę dużo.