Wszystko dzięki nowatorskiemu zintegrowaniu kilku technologii, w tym tagów RFID na produktach. W momencie dotarcia do strefy kasującej system rozpozna zakupione produkty i wyświetli je na ekranie; rolą klienta będzie tylko opłacenie zakupów. Obecnie trwa montaż technologii i prace adaptacyjne.

Sklep Take&Go w Poznaniu już pod koniec czerwca

Za projektem stoi poznańska firma Surge Cloud, która specjalizuje się w procesach cyfrowej transformacji dla punktów sprzedażowych i odpowiada za systemy obniżające koszty sprzedaży, takie jak „inteligentna półka”. Tworzenie sieci sklepów bezkasowych to obecnie najważniejszy projekt spółki – czytamy w informacji prasowej.

Istotną rolę w procesie zakupowym odgrywać będzie smartfon. To za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej zainstalowanej w telefonie, klient będzie miał możliwość wejścia i opuszczenia sklepu. Przypomina to bardzo mocno koncept Amazon Go. Tego typu projekty to naturalna odpowiedź na zakaz handlu w niedzielę, który mocno odbił się na kieszeni offline’owych sprzedawców.

Pierwszy sklep sieci Take&GO zostanie otwarty pod koniec czerwca w Poznaniu, przy ul. Półwiejskiej 13. To jedno z najczęściej uczęszczanych miejsc w stolicy Wielkopolski. W planach jest również uruchomienie placówek w kolejnych lokalizacjach – między innymi w Poznaniu i w Warszawie.

Początkowo w sklepach Take&GO będzie dostępnych około 900 rodzajów produktów; głównie asortyment spożywczy i szeroka oferta dań gotowych. Bez papierosów oraz alkoholu. W sklepie pojawią się za to krojone owoce, soki bez konserwantów oraz wysokiej jakości kawa. Wachlarz produktów ma się powiększać w miarę rozwoju sieci.

Warto przypomnieć, że to nie pierwsza innowacyjna placówka, która zadebiutowała w Poznaniu. Kilka miesięcy temu w stolicy Wielkopolski uruchomiono sklep Bio Family – pierwszy bezobsługowy i jednocześnie całodobowy supermarket w Europie. Aby skorzystać ze sklepu trzeba wyrobić specjalną kartę, która odblokuje drzwi w godzinach nocnych, kiedy obsługa opuszcza sklep.