25 stycznia 2018, 18:30:Fire Talk - Hububu, u. Postępu 14, 02-676, Warszawa

Technologia przyszłości nadchodzi już dziś

25 listopada 2017 roku, zakończył się trwający 24 godziny P&G European IT Hackathon. Impreza odbywała się jednocześnie w 9 lokalizacjach w Europie. W warszawskiej edycji pierwszego europejskiego maratonu dla pasjonatów branży IT, organizowanego przez Procter & Gamble, zwyciężył zespół, który przygotował biznesową koncepcję wykorzystania technologii rozpoznawania głosu w celu ułatwienia zakupów, m.in. osobom starszym.

24 godziny na przygotowanie koncepcji biznesowej z zastosowaniem asystenta głosowego, w oparciu o klaster danych udostępniony przez P&G – takie zadanie stanęło przed uczestnikami P&G European IT Hackathon. W Warszawie wydarzenie rozpoczęło się 24.11.2017 w nowoczesnej przestrzeni coworkingowej MINDSPACE Hala Koszyki. W ciągu doby, osiem drużyn pod okiem mentorów P&G, walcząc z czasem i zmęczeniem, przygotowało kreatywne rozwiązania IT.

Czytaj także: Konkurs dla fintechów – nawet 5 mln zł na rozwój biznesu

Warszawska edycja toczyła się równolegle z pozostałymi lokalizacjami w kilku europejskich miastach m.in. w Moskwie, Newcastle czy Madrycie, z którymi uczestnicy połączyli się w wideotransmisji podczas oficjalnego rozpoczęcia wydarzenia, jak również podczas finałowych prezentacji rezultatów ich pracy.

Jesteśmy przekonani, że voice recognition to technologia przyszłości i pokładamy w niej ogromne nadzieje. Chcemy otwierać się na innowacyjne rozwiązania, które wykorzystując ją będą pomagały nam rozwijać biznes i komunikować się z naszymi konsumentami, żeby jak najpełniej spełniać ich oczekiwania. Rozwiązania, wykorzystujące technologię voice recognition, które mieliśmy okazję zobaczyć na Hackathonie, mogą pomagać konsumentowi w wyborze produktu, dostarczać informacji na jego temat i ułatwiać proces zakupowy – mówi Janusz Dziurzyński, dyrektor w dziale Global Business Services i IT Procter & Gamble.

Programistyczny maraton

Tegoroczny P&G European IT Hackathon był nie tylko okazją do kreatywnej i twórczej pracy dla uczestników, w atrakcyjnej formule programistycznego maratonu, ale stanowił także forum wymiany wiedzy i świeżego spojrzenia z zewnątrz na możliwości biznesowe marek P&G.

Czytaj także: MSP potrzebują nowych technologii [RAPORT]

Z punktu widzenia P&G organizacja Hackathonu daje dostęp do pomysłów na kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacyjne zastosowanie ich do rozwoju naszego biznesu. Dla uczestników to doskonała okazja do zmierzenia się z realnym wyzwaniem biznesowym, zrozumienia skali naszej działalności i poznania naszych konsumentów, jak również możliwość bezpośredniego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań które tutaj wypracowują – dodaje Janusz Dziurzyński.

Nie tylko dla młodych

W warszawskiej edycji wydarzenia wzięli udział zarówno młodzi ludzie, zaczynający swoją przygodę z nowymi technologiami, jak i pasjonaci branży IT i specjaliści w tej dziedzinie. W obradach jury, które oceniało finałowe prezentacje opracowanych przez uczestników rozwiązań, zwyciężyła koncepcja przygotowana przez zespół studentów Politechniki Warszawskiej. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymali nagrodę w wysokości 5 000 PLN, ufundowaną przez Procter & Gamble, oraz możliwość bezpłatnego korzystania z przestrzeni coworkingowej MINDSPACE przez okres 3 miesięcy. Opracowany przez zwycięski zespół pomysł zakłada możliwość wykorzystania technologii rozpoznawania głosu w komunikacji z określonymi grupami konsumentów np. z osobami starszymi czy niepełnosprawnymi.

Czytaj także: Aplikacja dla złodziei. Kwitnie czarny rynek mobilnych platform

Stanęliśmy przed trudnym wyzwaniem. Nasz pomysł powstał w wyniku 8 godzinnego brainstormingu, w trakcie którego odrzucaliśmy koncepcje które już funkcjonują w P&G, poszukując rozwiązania, które w innowacyjny sposób połączy cykl sprzedaży i kontakt z konsumentem. Warunki do pracy jakie stworzył Organizator były świetne i pomagały nam zarówno odpocząć jak i w pełni skupić się na pracy. Najcenniejszym doświadczeniem wyniesionym z Hackathonu jest dla nas cały proces myślowy, jaki przeszliśmy w jego trakcie – od określenia potrzeb, przez analizę serwisów jakie są już realizowane w ramach firmy, aż do znalezienia rozwiązania wykorzystującego technologię voice recognition, które może wesprzeć i usprawnić obecne funkcjonowanie firmy, w tym proces dostarczania produktów do klientów na całym świecie – mówią przedstawiciele zwycięskiego teamu.

W najbliższych dniach poznamy regionalnego zdobywcę nagrody specjalnej, który zostanie wyłoniony spośród zwycięzców poszczególnych lokalizacji.

/ithackathon

Podziel się artykułem
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone