MPiT ma zadanie dla startupów. GovTech na Kongresie 590

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Start up
Opublikowano: 16 listopada 2018 Aktualizacja: 2 maja 2019

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii jako jeden z pierwszych podmiotów ogłosiło swoje wyzwanie dla startupów w projekcie GovTech. Resort poszukuje rozwiązania, które będzie zaawansowaną wyszukiwarką dla administracyjnych baz danych, wspieraną modułem Business Intelligence.

MPiT posiada jedną z największych baz informacji w Polsce. Zasoby zawierają analizy, sprawozdania, raporty, instrukcje, protokoły, materiały tezowe, informacyjne, prasowe itp. Dane te są jednak rozproszone. Nie tylko utrudnia to przeszukiwanie dostępnych zasobów, ale i dzielenie się wiedzą wśród organizacji. Wyzwanie resortu zakłada wdrożenie inteligentnego narzędzia, które umożliwi pracownikom sprawne dzielenie się know-how czy rozwój wiedzy w zakresie np. trendów gospodarczych.

MPiT potrzebuje zaawansowanej wyszukiwarki dla baz administracji

Jedną z nowych funkcji takiej bazy ma być możliwość wyszukania i połączenia ważnych informacji i danych z różnych dokumentów i utworzenie jednego spójnego materiału, a także generowanie nowych wykresów na danych z baz ministerstwa czy baz zewnętrznych np. GUS-u czy Eurostatu. Modernizacja przepływu informacji oraz możliwość współdzielenia dostępnych danych, wpłynie pozytywnie na wyrównanie poziomu informacji i szybszy ich przepływ na różnych poziomach zarządzania. Na najlepszych innowatorów czeka możliwość realizacji projektu w resorcie oraz nagrody pieniężne.

Program GovTech Polska został zainaugurowany w maju 2018 roku, a jego uroczyste rozpoczęcie miało miejsce podczas kongresu Impact’18 w Krakowie. Inicjatywa ma pomóc w wyszukiwaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które mogą usprawnić działanie administracji publicznej. GovTech działa w formie hackathonu, który ma pomóc startupom wystartować w przetargach – na co dzień nie pozwala im na to mała skala działalności. Program jest inspirowany projektami administracji publicznej, które od kilku lat z sukcesem prowadzone są w krajach takich jak Finlandia, Niemcy, Austria czy Wielka Brytania.

Na stronie programu GovTech Polska, można zapoznać się z opisem zadań wystawionych przez inne instytucje. Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w programie, od 13 do 30 listopada będą musieli złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie. Po spełnieniu standardowych wymogów formalnych, zespoły od 7 do 17 grudnia będą składać propozycje rozwiązań. Następnie Zamawiający wyłonią finalistów, którzy otrzymają nagrody finansowe. Tak zakończy się I etap programu. Obok MPiT, w programie GovTech Polska udział bierze również Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia oraz miasto Świdnik. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie GovTech.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

technologie-w-administracji-o-govtech-na-kongresie-590