Tpay podpisał przedwstępną umowę sprzedaży pakietu mniejszościowego, tj. 38,33% swoich akcji, z Bankiem Pekao. Oznacza to, że klienci obu firm, już w pierwszej połowie 2021 r., mogą spodziewać się dostępu do rozwiązań odpowiadających na wyzwania e-commerce – czytamy w komunikacie.

Do zamknięcia transakcji konieczna będzie zgoda Komisji Nadzoru Finansowego. Finalizacja umowy planowana jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r.

Tpay łączy siły z Bankiem Pekao

Tpay i Pekao planują w jednym miejscu udostępnić narzędzia analityczne i produkty pomocne w rozwoju e-biznesów. Dzięki partnerstwu Tpay z Pekao, przedsiębiorcy otrzymają dostęp do bramki płatniczej online, a także panel analityczny wbudowany w serwisie Pekao24, zbierający dane dotyczące transakcji online i offline (płatności kartą). Umożliwi to szybki wgląd w aktualne wyniki finansowe, bez konieczności samodzielnego monitorowania danych sprzedażowych z kilku źródeł.

Ponadto działalność Pekao w obszarze e-commerce będzie obejmować cross-selling usług acquiringu (akceptowania płatności kartami bankowymi) w zakresie terminali płatniczych oraz ofertę płatności odroczonych i pożyczek gotówkowych dla klientów indywidualnych realizujących płatności online. Natomiast dotychczasowi i nowi klienci Tpay otrzymają atrakcyjną ofertę usług bankowych.

– Szybkie wejście w cyfrowe kanały sprzedaży to aktualny priorytet dla wielu przedsiębiorców. Współpraca Tpay z Bankiem ułatwi pozycjonowanie biznesu i jego produktów online, co na przestrzeni ostatnich miesięcy jeszcze bardziej zyskało na znaczeniu. Dodatkowo, dzięki wypracowanej synergii, tworzone przez nas narzędzia dadzą możliwość obsługi transakcji równolegle na wielu rynkach, a udostępniana analityka, pomoże przedsiębiorcom w skalowaniu biznesu. Płatnicy, tym samym, zyskają nowe możliwości finansowania zakupów i odczują większy komfort podczas ich finalizacji. Tak strategiczna współpraca jest pierwszą w historii polskiego rynku, nadaje ona kierunek dalszemu rozwojowi cyfrowych płatności – komentuje Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay.

Razem dla e-commerce

Klienci biznesowi Pekao to około 270 tys. polskich podmiotów w segmencie mikroprzedsiębiorstw, SME i klientów korporacyjnych. Z Tpay współpracuje ponad 50 tys. zarejestrowanych podmiotów reprezentujących różnorodne branże.

– Bank Pekao na przestrzeni lat wielokrotnie wdrażał pionierskie rozwiązania – pierwsza karta, pierwszy bankomat czy konto na selfie. Konsekwentnie wzbogacamy ofertę o innowacyjne rozwiązania digital i mobile. Przy tym mamy bogate doświadczenie w obszarze akceptacji płatności kartami. Poprzez współpracę z Tpay, bank będzie mógł wykorzystać potencjał wzrostowy sektora e‑commerce. Wzbogacimy naszą ofertę akceptacji o płatności online tak, aby umożliwić w jednym miejscu szeroką ofertę bramek płatności online, terminali płatniczych i usług bankowych. Dzięki współpracy z Tpay możemy zbudować szeroki ekosystem usług finansowych nowej generacji – powiedział Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Banku Pekao.