Traficar zastąpi Renault chińskimi mikrosamochodami ZD D2S

Fintek
Fintek
#Elektromobilność
Opublikowano: 30 maja 2019 Aktualizacja: 30 maja 2019

Traficar to jeden z pionierów carsharingu w Polsce. Firma dotychczas kojarzona była z samochodami marki Renault. Jednak od 3 czerwca flota w stolicy zostanie całkowicie zastąpiona elektrycznymi mikrosamochodami ZD D2S. Zmieni się także cennik – koszt za minutę jazdy wyniesie 99 groszy i 10 groszy za postój.

Jeśli chcecie poznać filozofię Traficar, to zapraszamy do przeczytania tego wywiadu. W informacji prasowej Traficar napisał, że weryfikuje model działania w aglomeracji warszawskiej. Traficar utrzymuje, że to wynik realizacji projektu „Roadshow ZOE”, który potwierdził, że to samochody elektryczne tworzą przewagę na stołecznym rynku z uwagi na rozbudowaną sieć buspasów i małą liczbę miejsc parkingowych. Jednak nie sposób pominąć dużej konkurencji ze strony innych dostawców usług carsharingowych m.in. Panek i Innogy go!

Do tego dochodzą komplementarne usługi, czyli tani jak barszcz przewóz osób oferowany przez Ubera i Bolta, a także pojawienie się hulajnóg elektrycznych, które są bardzo praktycznym środkiem transportu na krótkich dystansach.

Małe chińskie elektryczne dwumiejscówki

Traficar w okresie przejściowym do dyspozycji odda elektryczne mikrosamochody ZD D2S, które mogą sprawnie poruszać się po buspasach i dobrze radzą sobie w korkach ulicznych, a do ich zaparkowania wystarczy niewielka przestrzeń. Traficar wprowadza także nowy cennik dla mikropojazdów, który będzie obejmował jedynie opłatę 0,99 zł za każdą minutę jazdy oraz opłatę 0,10 zł za każdą minutę postoju. Zniesiona zostaje opłata za kilometr jazdy.

Mikrosamochody ZD D2S to dwumiejscowe auta miejskie, które osiągają prędkość do 85 km/h. Samochód jest mały, paskudny, szpetny… ale nie można od niego oderwać oczu. Przypomina trochę Fiata 500. Mieszkańcy stolicy go pokochają. Na pokładzie każdego auta jest łącze Bluetooth oraz kamera parkowania. Pojemność bagażnika wynosi 274 litry. ZD D2S nie mogą wyjeżdżać poza miasto, co oznacza, że nie można nimi podróżować drogami szybkiego ruchu i autostradami, ani wykonywać przejazdów międzymiastowych. Nadal będzie możliwość zakończenia wynajmu na specjalnych miejscach parkingowych, które oznaczone są w aplikacji pinem z literą „P”.

Oprócz floty aut elektrycznych ZD D2S w Warszawie będzie działać tak jak dotychczas usługa dostawczych aut na minuty TrafiCargo. Z wynajmu Renault Kangoo Van można korzystać w systemie zamkniętym, co oznacza, że auto należy zwrócić w miejsce, z którego zostało wynajęte.

 


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

traficar-zastapi-renault-chinskimi-mikrosamochodami-zd-d2s