SGB Mobile docelowo zastąpi istniejący obecnie Portfel SGB, stając się symbolem przemian technologicznych (pod wspólną nazwą „Mobilnego przyspieszenia”) zachodzących w ostatnim roku w SGB. Aplikacja mobilna umożliwia zalogowanie się z wykorzystaniem biometrii, a także dostęp do rachunku, historii transakcji, daje również możliwość wykonywania przelewów (również Express Elixir), dodawania kart i korzystania z płatności mobilnych.

Co będzie oferowała aplikacja SGB Mobile?

SGB Mobile posiada funkcje, których nie posiada żadna inna aplikacja bankowa w Polsce. Dzięki niej będzie można zarządzać subskrypcjami nie tylko dla najbardziej popularnych serwisów streamingowych czy muzycznych (np. Netflix, Spotify), ale również kartami dodanymi w ramach płatności mobilnych BLIK, portfeli cyfrowych (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay) oraz zapisanymi w sklepach internetowych.

Podczas pilotażu analizowane są wszystkie rodzaje błędów, na które wskazują użytkownicy, czas spędzany na platformie, najczęściej używane systemy (Android, iOS), skuteczność zabezpieczeń, a także sposób korzystania z interfejsu i poszczególnych funkcjonalności. W prace nad wdrożeniem i testowaniem aplikacji zaangażowani są pracownicy SGB-Banku SA i Banków Spółdzielczych SGB, a także firmy współtworzące aplikację. Partnerami przy pracach nad SGB Mobile są również Visa i Mastercard.

SGB-Bank pracuje jednocześnie nad rozwojem aplikacji w zakresie udzielania kredytów online i bezpiecznej zmiany numeru PIN. W lipcu 2020 roku, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, banki spółdzielcze SGB będą miały możliwość udostępnienia aplikacji SGB Mobile swoim klientom.