Prowadzony w całości online 3-miesięczny program obejmie m.in. warsztaty i spotkania mentorskie z inżynierami Google oraz ekspertami zewnętrznymi, a także zapewni dostęp do rozwiązań i wiedzy technicznej Google. Tegoroczna edycja, otwarta dla młodych firm z całej Europy i Izraela, będzie prowadzona przez zespół Google for Startups Campus w Warszawie.

Polskie startupy w akceleratorze Google for Startups

W lipcu Google ogłosił nabór do Google for Startups Accelerator: Europe, 3-miesięcznego programu, mającego pomóc młodym, obiecującym startupom rozwinąć działalność swoich firm. Obejmuje on spotkania i warsztaty z ekspertami oraz dostęp do produktów i wiedzy technicznej Google. Nabór był otwarty dla startupów z całej Europy oraz Izraela, a sam program został przygotowany i będzie realizowany przez zespół Google for Startups w Warszawie.

Dziś zaprezentowano dziewięć firm, które spośród setek zgłoszeń zostały zakwalifikowane do wzięcia udziału w programie akceleracyjnym Google for Startups. Pochodzą one z sześciu krajów, a ich pomysły biznesowe odpowiadają na różnorodne wyzwania współczesnego świata – od technologii wspierających medycynę i edukację po tworzenie aplikacji i e-commerce. Aż 3 wybrane startupy (Infermedica, Sundose i Yosh.AI) pochodzą z Polski.

Prowadzony w pełni online program ruszy już z początkiem listopada. Startupy otrzymają wsparcie od grupy inżynierów i ekspertów Google z wielu dziedzin i krajów podczas 18 sesji mentoringowych i szeregu wirtualnych warsztatów. W trakcie szkoleń poruszane będą takie tematy, jak wykorzystanie uczenia maszynowego, technologii Google Cloud, znaczenie dobrego przywództwa i rozwijania umiejętności miękkich dla powodzenia startupu, a także efektywne definiowanie i realizowanie celów firmy.

Pełna lista zakwalifikowanych firm w Google for Startups:

  • AppFarm (Norwegia): umożliwia firmom tworzenie dostosowanych do ich potrzeb aplikacji w chmurze, w krótkim czasie i bez generowania wysokich kosztów ich rozwoju.
  • CodeBerry (Węgry): szkoła programowania online dedykowana osobom nieznającym języka angielskiego, która umożliwia naukę w zabawny i interaktywny sposób.
  • Deepstash (Rumunia): oparte na sztucznej inteligencji, spersonalizowane narzędzie, które zbiera artykuły, historie oraz inspiracje, a następnie prezentuje je odbiorcy w przystępny i łatwy do zapamiętania sposób.
  • Infermedica (Polska): kompleksowe rozwiązanie do gromadzenia danych dotyczących zdrowia, które pomaga w weryfikacji objawów i kierowaniu pacjentów pod opiekę właściwego specjalisty.
  • MilkStrip (Izrael): paski testowe umożliwiające sprawdzenie jakości mleka matki, a także znajdujących się w nim składników odżywczych.
  • SQIN (Niemcy): społecznościowa aplikacja, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc użytkownikom dopasować ich typ skóry do odpowiednich produktów kosmetycznych.
  • Sundose (Polska): producent suplementów diety o formule dopasowanej do stanu zdrowia każdego klienta.
  • Xeropan (Węgry): intuicyjna gra, oparta na zaawansowanej sztucznej inteligencji, która motywuje osoby uczące się języków.
  • Yosh.AI (Polska): automatyzacja metod komunikacji i obsługi klienta w firmach za pomocą asystentów głosowych i tekstowych.