Nie, firma z San Francisco nie startuje z nową usługą „UberReads” – to akcja promocyjna realizowana wspólnie z Wydawnictwem Muza. W aplikacji będzie można zamówić najnowszą powieść Harukiego Murakamiego, japońskiego prozaika, wielokrotnie nominowanego do literackiej nagrody Nobla. Warto dodać, że to pierwsza tego typu akcja promocyjna w wydaniu Ubera – Polacy jako pierwsi na świecie będą mogli zamówić książki z poziomu aplikacji Uber Eats.

Zamów jedzenie w Uber Eats, a książkę otrzymasz za złotówkę

Powieść „Śmierć Komandora. Pojawia się idea” (Tom I) będzie można zamówić w Warszawie, jako dodatek do wybranego posiłku. Książka będzie dostępna w aplikacji Uber Eats jeszcze przed oficjalną sprzedażą w księgarniach. Promocja ma być ważna do wyczerpania zapasów – 500 egzemplarzy. Z oferty można skorzystać zamawiając posiłek z wybranych restauracjach serwujących kuchnię japońską, a książkę dodajemy do zamówienia na etapie wyboru dodatku.

Fani Murakamiego czekali na nową powieść pięć długich lat. Jak czytamy w informacji prasowej „realistyczna narracja stopniowo przeplata się z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory”. No nic tylko skorzystać – szczególnie za symboliczną złotówkę. W księgarniach książka będzie dostępna od 17 października.

Uber znany jest z ciekawych akcji promocyjnych – wystarczy przypomnieć przeloty helikopterem, które firma oferowała w kilku polskich miastach. Chociaż kto wie, może w przyszłości książki na stałe trafią do aplikacji Ubera? Na razie najbliższą planowaną nowością są rowery elektryczne dostępne z poziomu apki. Początkowo skorzystają z nich mieszkańcy Berlina, ale niewykluczone, że pojawią się także w Polsce. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.