Uber zatwierdził zamiar przejęcia Postmates w poniedziałek 6 lipca. Dlaczego Uber kupuje Postmates? Przypomnijmy, że amerykański dostawca usługi ride-sharing działa także w obszarze food delivery konsekwentnie rozwijając usługę Uber Eats, która w USA ma ok. 20% rynku.

Postmates ma 10% udział – jeśli zsumujemy te wartości, to Uber Eats znalazłby się na trzecim miejscu pod względem popularności tuż za Grubhub, które ma 32% udział i DoorDash, które jest liderem rynkowym z 33% udziałem w rynku.

Uber gra ostro i nie bawi się jedzeniem

Przejęcie Postmates za 2,6 mld USD jest śmiałym ruchem zwłaszcza w kontekście wyników finansowych Ubera, który w okresie pandemii stracił 2,9 mld USD. Ale Postmates nie było pierwszym wyborem firmy – Uber miał chrapkę na GrubHub, ale ten został przejęty za kwotę 7,3 mld USD przez Takeaway (właściciel Pyszne.pl).

Analitycy zwracają uwagę, że przejęcie Postmates automatycznie doprowadzi do zmniejszenia konkurencji na rynku, który… konkuruje głównie ceną za dostarczenie jedzenia. Na przejęciu mogą stracić restauratorzy, którym łatwiej będzie narzucać wyższe prowizje za sprzedaż.

/LP/Fintek