Dzięki nowej platformie można nabyć polisy takich towarzystw jak: Benefia, Proama (marka Generali), InterRisk, Link4 (grupa PZU), AXA oraz PKO Ubezpieczenia. W placówkach PKO można wykupić OC z Zieloną Kartą, Autocasco, NNW oraz Assistance. Po wyborze opcji ubezpieczenia przez klienta, wysokość składki jest obliczana w kilka minut.

Ubezpieczenia komunikacyjne także w aplikacji IKO

Nowością na rynku jest możliwość skorzystania z oferty różnych zakładów ubezpieczeniowych w ramach jednego pakietu asekuracyjnego i w jednym procesie zakupowym. Platforma została zaprojektowana przez Blue Services z grupy Blue Media. Kolejny etap wdrożenia dotyczy internetowych kanałów dostępu do usług. W chwili obecnej trwają prace nad wdrożeniem platformy ubezpieczeniowej zarówno w aplikacji IKO, jak i w serwisie transakcyjnym iPKO.

Ubezpieczenia komunikacyjne z poziomu bankowej aplikacji mobilnej to nic nowego. Takie usługi w swojej ofercie ma na przykład Santander Bank Polska czy Bank Millennium. Oferta PKO Banku Polskiego wyróżnia się jednak możliwością wyboru pakietu u rożnych ubezpieczycieli. Dzięki temu można wykupić OC w firmie nr 1, a AC w firmie nr 2. Warto jednak pamiętać, aby dokładnie sprawdzić ceny w dostępnych ofertach – w wielu towarzystwach ubezpieczeniowych otrzymamy zniżkę za wykupienie pełnego pakietu.

PKO Bank Polski planuje także kolejne nowe funkcjonalności w IKO – bilety komunikacji miejskiej, płatności za parkowanie i wideoweryfikację. Ta ostatnia pozwoli między innymi na otworzenie rachunku bez konieczności odwiedzania oddziału. Możliwe, że wideoweryfikacja pojawi się w aplikacji IKO już w połowie 2019 roku. W późniejszym czasie będzie ona dostępna także z poziomu bankowości internetowej iPKO.