Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu klienci Banku Millennium mogą teraz kupić ubezpieczenie komunikacyjne w aplikacji mobilnej oraz w systemie transakcyjnym Millenet. Proces zakupu jest w pełni autorski. Bank Millennium jako pierwszy bank na rynku wykorzystuje w nim technikę skanowania kodu graficznego Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Zakup ubezpieczenia jest intuicyjny i szybki.

Rozwiązanie umożliwia klientom Banku Millennium zakup ubezpieczenia OC/AC oraz Assistance, NNW i ubezpieczenia szyb w pełni online. Zakup ubezpieczenia jest możliwy w aplikacji mobilnej, systemie internetowym Millenet lub z wykorzystaniem obu kanałów jednocześnie, z płynnym przejściem między nimi.

Mówiąc w skrócie – klient będzie mógł przeprowadzić cały proces z poziomu aplikacji mobilnej i w dowolnym momencie go przerwać i dokończyć później. Dokończyć zakup ubezpieczenia będzie można również z poziomu komputera.

Niestety nowa aplikacja wciąż nie umożliwia płatności HCE. Bank miał je wprowadzić już w czerwcu, jednak z powodu problemów technicznych termin przesunięto na końcówkę roku 2016. Wygląda na to, że i tego terminu nie uda się dotrzymać. Na płatności zbliżeniowe za pomocą smartfona klienci Banku Millennium muszą jeszcze poczekać.

Jak to działa?

Po zeskanowaniu kodu z dowodu rejestracyjnego (za pomocą aplikacji mobilnej), dane pojazdu uzupełniają się automatycznie i, co unikatowe na rynku, pojawiają się i w aplikacji mobilnej i w Millenecie. Dane osobowe klienta również uzupełniają się automatycznie, wystarczy więc odpowiedzieć na kilka krótkich pytań, by sfinalizować zakup ubezpieczenia. Na każdym etapie klient może zapisać wniosek i kontynuować proces na dowolnym urządzeniu.

Pierwszym partnerem Banku Millennium w nowym projekcie jest Grupa ERGO Hestia z markami mtu24.pl, You Can Drive oraz ERGO Hestia. Są to proste produkty ubezpieczeniowe niewymagające doradztwa. Oprócz uproszczenia procesu zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego przez skanowanie kodu Aztec, klienci banku otrzymali możliwość rozłożenia składki na 12 miesięcznych płatności, bez dodatkowych opłat, co pozwoli im np. na zakup szerszego zakresu ubezpieczenia.

Opcja ta jest dostępna niezależnie od wysokości składki, a miesięczne płatności będą pobierane automatycznie z konta klienta. To odpowiedź na zmiany cen ubezpieczeń na rynku – dzięki rozłożeniu składki na miesięczne płatności będą one mniej odczuwalne dla klientów. Daje to jednocześnie dodatkowe możliwości klientom np. wybrania szerszego zakresu ubezpieczenia, niż w przypadku jednorazowej płatności. Przy wyborze płatności jednorazowej klient może wybrać, czy chce dokonać płatności z konta czy karty kredytowej.

Jakie ubezpieczenia?

W nowym procesie klienci mogą zakupić szereg ubezpieczeń komunikacyjnych, zróżnicowanych
w zależności od potrzeb. Może to być standardowe OC, ale też kilka wariantów Autocasco, różniących się m.in. zakresem zdarzeń objętych ochroną, metodą likwidacji szkody czy zakresem terytorialnym.

W ramach Autocasco mogą skorzystać z wyróżniającego się na rynku AC mini, które obejmuje swoim zakresem szkody częściowe i całkowite spowodowane działaniem żywiołów lub kradzieżą. Dodatkowo klienci mają również możliwość rozszerzenia polisy o popularne ubezpieczenia typu Assistance (obowiązujące w zależności od wybranego wariantu w Polsce lub na terenie całej Europy), NNW czy też ubezpieczenie szyb, które chroni także zniżki na AC w razie uszkodzenia szyby.

/FT