Obsługa Faktur jest platformą, dzięki której firma może przechowywać i porządkować wszystkie faktury kosztowe i sprzedażowe. Co ważne, faktury są widoczne zarówno dla właściciela firmy, jak i jego księgowości. Klient korzystający z portalu nie potrzebuje skanera ani drukarki – wgrywa faktury kosztowe jak chce – ze smartfona, e-maila czy z dysku.

To kolejna nowość dla przedsiębiorców. Wcześniej Nest Bank wspólnie z Visą udostępnił darmowe zakładanie sklepu internetowego. Wystarczy prowadzić biznes związany z handlem i posiadać konto i kartę Visa w Nest Banku.

Obsługa Faktur w Nest Banku. Jak to działa?

Portal Obsługa Faktur składa się z dwóch elementów: aplikacji mobilnej do wykonywania zdjęć faktur kosztowych oraz programu działającego w przeglądarce internetowej na komputerze. Dodatkowo na platformie dostępne jest rozwiązanie wspierające firmę w pozyskiwaniu płatności za zaległe faktury.

W ramach platformy Nest Banku firma może korzystać z następujących funkcjonalności:

  • Wydatki – wgrywanie faktur kosztowych lub innych dokumentów księgowych bądź umów z firmami oraz ich zdalne przekazywanie do księgowości lub biura rachunkowego. Ponadto przedsiębiorca może sprawdzić status dokumentu – czy księgowy/księgowa lub biuro rachunkowe pobrały fakturę.
  • Fakturowanie – łatwe wystawianie faktur sprzedażowych z własnym logo, za darmo i bez limitu. Dostępne są różne szablony faktur oraz faktury pro forma, korygujące i duplikaty.
  • Monitoring płatności – firma może oznaczać kto opłacił fakturę, a kto zalega z płatnością. Widzi zestawienie niezapłaconych faktur i wysyła przypomnienia o płatności bezpośrednio z systemu – e-mail lub SMS.

Jak rozpocząć korzystanie z portalu? Wystarczy wejść na stronę www.portal.obslugafaktur.pl i zarejestrować się na portalu podając adres e-mail oraz numer telefonu. Następnie należy zaprosić swoją księgową, aby miała dostęp do faktur online (przycisk „zaproś swoją księgową”) i pobrać aplikację mobilną, która pozwala na wgrywanie faktur z telefonu.

Korzystanie z funkcjonalności Fakturowania jest całkowicie bezpłatne, moduł Wydatki jest bezpłatny przez cały 2020 r. (potem 15 zł miesięcznie), natomiast monitoring płatności jest bezpłatny przez 90 dni (potem 30 zł miesięcznie). Jeśli chodzi o funkcjonalność Wydatki, to w przypadku, gdy wgrane do programu pliki/zdjęcia/skany dokumentów przekroczą 1GB, za każde dodatkowe 1GB przestrzeni na pliki/zdjęcia/skany trzeba będzie zapłacić 5 zł miesięcznie.