„Tematem przewodnim były innowacyjne rozwiązania płatności typu digital wallet” – relacjonuje Krzysztof Drzyzga, CEO uPaid. „Przedstawialiśmy płatności portfelem Masterpass, z użyciem biometrii, przelewy kartowe P2P z wykorzystaniem numeru telefonu oraz zbliżeniowe w technologii MDES. Nasze projekty zostały przyjęte z wielkim zainteresowaniem. Nawiązaliśmy wiele obiecujących relacji biznesowych” – dodaje.

Polskie 5 minut?

“Państwa wyobrażenie Polski po tym wydarzeniu dramatycznie się zmieni” – zapowiedział ambasador Jacek Izydorczyk, kierując się do japońskich inwestorów otwierając seminarium. Nie było w tym ani odrobiny przesady. „Jak się okazuje, jesteśmy w stanie wiele zaproponować naszym partnerom. Rozmawiamy, negocjujemy bez kompleksów. Szwajcarska czekolada, niemieckie samochody… po seminarium Do IT with Poland jestem przekonany, że zaszczepiliśmy w głowach Japończyków silne skojarzenie Polski z branżą fin-tech.” – przekonuje Krzysztof Drzyzga.

Czytaj także: Tony Joeglal, PayU – Pomagamy przedsiębiorcom w ekspansji za granicę

Co ciekawe, firmy fin-tech z Polski mogą wnieść sporo innowacji do Kraju Kwitnącej Wiśni. Rozwój technologii płatniczych i innowacyjnych rozwiązań bankowości elektronicznej w Japonii pozostaje w tyle za Polską, która jest jednym z liderów rozwoju w tym obszarze na świecie. Również płatności zbliżeniowe kartami i telefonami w Japonii możliwe są tylko w bardzo ograniczonej liczbie sklepów. W Polsce już znakomita większość terminali płatniczych jest dostosowana do tej technologii.

uPaid – międzynarodowy FinTech z Polski

uPaid – Payment Solutions od 2011 roku wdraża płatności mobilne oraz internetowe, zdalne i zbliżeniowe. Firma od początku ściśle współpracuje z Mastercard, implementując opracowane przez Mastercard rozwiązania w polskich i zagranicznych bankach. uPaid integruje je z dodatkowymi funkcjonalnościami, jak zarządzanie kartami płatniczymi, lojalnościowymi, międzynarodowymi przekazami Person-2-Person, czy płatnościami kodami QR itd.

Czytaj także: Rekordowo tanie bilety w promocji mPay i Mastercard

„uPaid współpracuje z partnerami w całej Europie. Łącznie mamy już kilkunastu kontrahentów zagranicznych. Zgodnie ze strategią na 2017 rok firma otwiera się na Wschód: Dubaj, Indie, Pakistan, teraz Japonia. Dzięki wydarzeniom takim jak to, mieliśmy niebywałą możliwość nawiązania stosunków handlowych i przedstawienia naszej oferty na Dalekim Wschodzie”. – dodaje Krzysztof Drzyzga.

Firma obecnie prowadzi rozmowy z kilkoma zainteresowanymi partnerami z Japonii.