Zgodnie z umową, ponad 3 mln użytkowników usług Lebara Mobile i Lebara Money będzie mogło dzięki cyfrowym usługom WorldRemit bezproblemowo zlecać przekazy bezpośrednio z poziomu aplikacji i strony internetowej Lebara. Proces ten wpisuje się w plany WorldRemit objęcia usługami 10 mln klientów z rynków wschodzących w perspektywie 2020 roku.

Usługa dostępna dla 145 krajów

Klienci Lebary z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Danii i Holandii będą mogli korzystać z rozbudowanej sieci punktów wypłat WorldRemit dostępnej w ponad 145 krajach. Będzie to także tańsze i wygodniejsze rozwiązanie dla 90 proc. migrantów, którzy nadal przesyłają pieniądze tradycyjnymi metodami.

W ramach umowy WorldRemit skorzysta również z możliwości co-brandingu w sklepach detalicznych Lebary oraz z reklam w pakietach simpack marki Lebara Mobile, dostępnych w 260 tys. sklepów w całej Europie Zachodniej.

– Z przyjemnością nawiązujemy partnerstwo z jedną z najprężniejszych na świecie marek sektora MVNO (operatorów wirtualnych), obsługującą obcokrajowców mieszkających w krajach europejskich, która w ten sposób zapewni im dostęp do naszej usługi „mobile first” („po pierwsze mobile”). Marka Lebary jest dobrze znana europejskim klientom, m.in. dzięki ponad 260 tysiącom punktów sprzedaży naziemnej. Pozwolą nam one rozszerzyć zasięg i wspólnie dotrzeć do milionów nowych klientów z naszymi szybkimi, tanimi i bezpiecznymi usługami – mówi Ismail Ahmed, założyciel i prezes WorldRemit.

Pierwsze takie partnerstwo

– WorldRemit współpracowało dotychczas z partnerami z sektora telekomunikacji jako odbiorca, ale to jest pierwsze strategiczne partnerstwo z mobilnym operatorem, jakie nawiązujemy w charakterze nadawcy. Chętnie umocnimy naszą czołową pozycję na rynku dzięki kolejnym, równie ambitnym partnerstwom w przyszłości – dodaje Ahmed.

Ta inicjatywa wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom naszych klientów. Wielu z nich to obcokrajowcy, którzy przesyłają pieniądze krewnym i znajomym za granicę – do krajów, z których pochodzą. Dzięki współpracy z WorldRemit możemy zaoferować im prostą, a przy tym niedrogą usługę transferu pieniędzy – mówi Graeme Oxby, prezes Lebara Group.

– Czołowa pozycja i popularność marki Lebara wśród obcokrajowców w krajach europejskich, w połączeniu ze wzrostem liczby użytkowników smartfonów, tworzy doskonałą platformę do uruchomienia nowych usług, w oparciu o partnerską współpracę. Nasi partnerzy otrzymują dostęp do bazy klientów, jaką może pochwalić się niewielu operatorów komórkowych – dodaje.