Jak wynika z raportu „Polak w drodze 2.0 – wydatki kierowców”, opublikowanego przez Santander Consumer Bank, kierowcy mocno odczuwają koszty eksploatacji swoich samochodów. Najbardziej dotkliwe są naprawy (64 proc.), serwis opon (43 proc.) i zakup materiałów eksploatacyjnych (39 proc.).
Kobiety przeznaczają mniej na utrzymanie samochodu, zdecydowana większość (92 proc.) wydaje na ten cel maksymalnie do 200 zł. Mężczyźni wydają zdecydowanie więcej. Dla 91 proc. z nich to wydatek sięgający 500 zł, zaś rekordziści potrafią wyłożyć nawet do 1 tys. zł miesięcznie. Jeżeli dodamy do tego wydatki na paliwo,
ujęte w ubiegłorocznym raporcie Santander Consumer Banku „Polak w drodze – wydatki kierowców”, miesięczne utrzymanie samochodu może kosztować nawet 2,5 tys. zł.
Czytaj także: Komisja Europejska zdecydowała. Google musi zapłacić 2,4 miliarda euro kary
Mandaty i płatne parkingi…

(43 proc.). Im większe miasto, tym bardziej odczuwalne są koszty płatnych parkingów – w przypadku największych miast mogą one sięgnąć nawet 1/3 wszystkich wydatków kierowców.

po prostu wymienić (14 proc.).
– Wydatki eksploatacyjne są dużym i odczuwalnym obciążeniem dla portfeli polskich kierowców. Dlatego mam dla kierowców propozycję karty kredytowej Visa TurboKARTA, którą można płacić za materiały eksploatacyjne oraz usługi dostępne na stacjach paliw (jak np. myjnie) i odzyskać część ponoszonych wydatków. Jednocześnie, jeżeli naprawy i eksploatacje kosztują zbyt dużo, to warto pomyśleć o zmianie samochodu na nowszy korzystając z kredytu – mówi Paweł Florkiewicz, Rzecznik Prasowy Santander Consumer Banku.
Z badań własnych wśród klientów Santander Consumer Banku wynika, że niemal co trzeci z nich wymienia auto średnio co 4-5 lat. Ponad 70 proc. tych, którzy już skorzystali z kredytu na zakup auta chętniej sięga właśnie po ten sposób finansowania takiego wydatku.
Kierowcy cenią wygodę korzystania z pakietów assistance, które coraz częściej dołączane są do kart kredytowych. Dla ponad ¾ z nich najważniejsze korzyści to bezpłatne holowanie do warsztatu (77 proc.), możliwość skorzystania
z samochodu zastępczego (65 proc) i wsparcie mechanika (42 proc.). Kobiety częściej niż mężczyźni wybierają takie elementy jak bezpłatna konsultacja lekarska, czy dostarczenie paliwa kiedy zabraknie go na trasie.