Partner serwisu Visa dla biznesu

Uwaga na fałszywe SMSy. Klienci InPost na celowniku oszustów

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#Cyberbezpieczeństwo
Opublikowano: 3 czerwca 2020, 10:47 Aktualizacja: 3 czerwca 2020, 10:47

InPost ostrzega przed kolejną akcją oszustów. Tym razem przestępcy wysyłają SMS-y, w których zachęcają do pobrania fałszywej aplikacji mobilnej. Po kliknięciu w podejrzany link nasz smartfon zostanie zainfekowany złośliwym oprogramowaniem.

Klienci InPost po raz kolejny na celowniku oszustów

„Kod odbioru otrzymasz po pobraniu naszej nowej aplikacji” – tak brzmi fałszywa wiadomość, do której przestępcy dodali link prowadzący na stronę, po odwiedzeniu której urządzenie zostaje zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Pod żadnym pozorem nie klikajcie w niego! – napisał InPost na swoim facebookowym profilu.

InPost ostrzega przed fałszywymi SMSami

Operator Paczkomatów przypomina, że otrzymanie kodu odbioru jest niezależne od posiadania aplikacji mobilnej. Kody odbioru wysyłane są bezpośrednio w powiadomieniach mailowych, SMS i/lub można je znaleźć w aplikacji InPost. Firma wzywa do zachowania ostrożności, tak aby nie dać się złowić na fałszywe komunikaty. Apkę pobierajmy wyłącznie z zaufanych źródeł, czyli ze sklepów Google Play i App Store.

Z aplikacji InPost korzysta już ponad 4 mln aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Dzięki apce InPostu skrytki mogą być otwierane przez klientów za pomocą ich własnego smartfona, bez konieczności podchodzenia do pulpitu i wpisywania numeru telefonu oraz kodu odbioru.

Kilka tygodni temu InPost uruchomił usługę Multiskrytki, czyli rozwiązanie, dzięki któremu kilka przesyłek do jednego odbiorcy jest umieszczanych w jednym schowku. Rozwiązanie jest bezpłatne, a paczki w multiskrytce są weryfikowane po numerze telefonu klienta.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

uwaga-na-falszywe-smsy-klienci-inpost-na-celowniku-oszustow