Tokenizacja ogranicza liczbę odrzuconych transakcji oraz poprawia proces autoryzacji płatności. Konsumenci mogą zrobić zakupy w Internecie w sposób bardziej bezpieczny ponieważ udostępnianie wrażliwych danych rachunku nie jest już konieczne. Dzięki temu detaliści są w mniejszym stopniu narażeni na ataki hakerskie, co ogranicza ryzyko oszustw i wycieku danych.

Do końca 2023 roku zakupy za pośrednictwem e-commerce w Europie mają wzrosnąć o 43,8%, osiągając wartość 456 miliarda euro. To dane Statista z lutego 2019 roku. Jest o co walczyć.

Czym jest tokenizacja?

Wśród nowych partnerów programu są: Adyen, Cardstream, Computop, Datatrans, HiPay, Ingenico/Bambora, Monext, Safecharge, Secure Trading, Wirecard i Worldline. Detaliści decydujący się na integrację z Visa Token Service za pośrednictwem nowych partnerów Visa nie muszą czekać na uzyskanie certyfikacji, więc mogą łatwo i szybko rozpocząć korzystanie z rozwiązania token-on-file.

Visa Token Service zastępuje dane rachunku bankowego konsumentów, na przykład podstawowego numeru rachunku (PAN), czy daty ważności karty, tzw. „tokenem”, czyli unikalnym identyfikatorem cyfrowym. W ten sposób transakcja realizowana jest bez ujawniania wrażliwych informacji.

Dodatkowo możliwe jest także wykorzystywanie tokenów wyłącznie podczas transakcji z określonym detalistą, dzięki czemu cyfrowe płatności zyskują kolejną warstwę zabezpieczeń. Dla konsumentów oznacza to możliwość płacenia w sposób bardziej bezpieczny i wygodny. Natomiast detaliści mogą ograniczyć liczbę odrzuconych transakcji, gdyż nie mogą one zostać wstrzymywane w sytuacji, gdy dane autoryzacyjne okażą się nieważne.