Wiele z nich dostosowuje się do nowych realiów biznesowych, prężnie się przy tym rozwijając, nawet pomimo różnych trudności napotkanych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Dostosowanie do warunków pandemii

Do utrzymania stałego kontaktu z klientami służą im między innymi sprzedaż internetowa i ogólnie mówiąc – nowe technologie. Zdecydowana większość ankietowanych przedsiębiorczyń zauważa potrzebę dostosowania się do wyzwań płynących z pandemii COVID-19, a 84% z prowadzących małe firmy, podjęło już działania, które pozwolą dostosować metody płatności do zmieniających się potrzeb kupujących.

– Mimo niesprzyjającej sytuacji kobiety radzą sobie, wykazując elastyczność oraz umiejętność działania nawet w trudnych sytuacjach. Często jednak jest tak, że kobiety nie mogą w pełni wykorzystać swojego potencjału. Gdyby dzieliły się wszystkimi swoimi umiejętnościami i doświadczeniem, społeczeństwo i gospodarka na pewno by na tym skorzystały. Rola kobiet w gospodarce jest bardzo duża i wierzę, że z każdym rokiem będzie tylko rosła. Zdajemy sobie sprawę z tego, że wspieranie kobiet to inwestycja, która przynosi zwielokrotniony zwrot dla całej gospodarki – mówi Katarzyna Jezierska, dyrektorki działu marketingu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Visa angażuje się w inicjatywy, które mają na celu wspieranie kobiecych biznesów oraz aktywizację przedsiębiorczyń w sprzedaży internetowej. Współpracujemy między innymi z Fundacją Kobiety e-biznesu, prowadzącą projekt „TOP Women w e-biznesie” oraz Siecią Przedsiębiorczych Kobiet. Staramy się nie tylko mobilizować kobiety do zakładania i rozwijania własnych firm, lecz także zachęcać je do udziału w dyskusji na temat finansów – dodaje.

– Jednym z takich projektów jest program She’s Next, Empowered by Visa, w ramach którego organizujemy darmowe warsztaty online dla właścicielek małych przedsiębiorstw, podczas których dzielimy się wiedzą na temat finansów, skutecznej sprzedaży online. Tego typu materiały udostępniamy także na blogu Visa, gdzie pojawiło się wiele ciekawych artykułów edukacyjnych, jak również rozmowy z polskimi przedstawicielkami działającymi w e-commerce, takie jak Pani Martyna z FeltLabel czy Pani Karolina prowadząca cukiernię „Słodko” – mówi Katarzyna Jezierska.