Partnerstwo MagiCube i Visa to kolejny krok w rozwoju softposów, czyli terminali płatniczych w formie oprogramowania.

Odpowiednie oprogramowanie zainstalowane na smartfonie może przekształcić go w terminal płatniczy, który będzie można wykorzystać wszędzie. Dla organizacji płatniczych jest to kluczowe, bo im więcej transakcji kartami, tym lepiej. W ostatnich latach biznes uległ transformacji cyfrowej i chociaż nasycenie terminalami zwiększa się, to prawdziwą rewolucją będzie sprawienie, że dosłownie każdy posiadacz smartfona będzie mógł zacząć biznes i przyjmować płatności posiadając jedynie smartfona z odpowiednim oprogramowaniem i dostępem do sieci.

Temat jest gorący – przypomnijmy, że na początku sierpnia Apple za 100 mln USD kupił fintech Mobeewave, który specjalizuje się właśnie w softposach. Czyżby nowy iPhone docelowo miał być też terminalem płatniczym?

Tap to Phone

Usługa Tap to Phone ma swoje ograniczenia wynikające z bezpieczeństwa, a konkretnie konieczności podawania PIN-u. Raczej mało, który klient chciałby podawać PIN do karty na cudzym smartfonie. Rozwiązanie tego problemu to jedno z ważniejszych wyzwań w sektorze fintech.

Kolejna kwestia to płatności w IoT (Internet of Things). Komunikacja między urządzeniami będzie w niedalekiej przyszłości multiplikować transakcje handlowe, które wymagają odpowiedniej infrastruktury płatniczej, która będzie szczególnie dobrze zabezpieczona.

/Foto: MagicCube

/LP