Status nadanej paczki można śledzić w aplikacji, ale także na stronie inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki. Aplikacja InPost Mobile ma już 5,2 miliona aktywnych użytkowników.

W aplikacji InPost Mobile nadasz przesyłkę

Jak nadać paczkę przy pomocy aplikacji InPost Mobile? Na początek należy spakować przesyłkę i zmierzyć jej gabaryt. Następnie wybieramy w dolnym menu środkową ikonę ze strzałką (Nadaj), po czym zaznaczamy wybraną formę przesyłki i uzupełniamy wymagane dane odbiorcy i nadawcy. Paczkę można wysłać do Paczkomatu lub na wskazany adres odbiorcy.

Kolejny krok to opłacenie wysyłki. Po uzupełnieniu informacji zostaniemy przekierowani do płatności BLIK. Po zakończeniu transakcji w aplikacji pojawi się 9 cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Kod nadania otrzymamy również w mailu. InPost przypomina, że na paczce nie trzeba naklejać żadnej etykiety, ani umieszczać kodu nadania.

Z przygotowaną paczką należy udać się do dowolnego paczkomatu. W czytniku w urządzeniu skanujemy kod QR z aplikacji lub na ekranie paczkomatu wybieramy opcję „„Mam kod nadania lub kod zwrotu”. W tym drugim przypadku wypełniamy stosowne dane, a skrytka otworzy się automatycznie. Wkładamy paczkę i gotowe – przesyłka została nadana.